۲۱۵ هزار رقبه کشاورزی در کشور وجود دارد

18:00 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۶۲۶
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۲۱۵ هزار رقبه کشاورزی در سطح کشور وجود دارد.
به گزارش گروه جامعه ،عباسعلی جعفری با بیان اینکه سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن، امامزادگان و موقوفات فعالیت می کند گفت: هم اکنون ۱۸۵ هزار موقوفه و یک میلیون و ۳۰۰ هزار رقبه در کشور وجود دارد.
 
معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف تصریح کرد: در سال ۹۱ ساختار اوقاف که ساختار قدیمی بوده تغییر کرده و معاونت بهره وری در سطح کلان سازمان و ادارات کل تا ادارات تابعه به منظور تحقیق رویکرد و نگاه اقتصادی سازمان اوقاف باتوجه به ظرفیت عظیم اقتصادی در موقوفات ایجاد شده است.
 
وی با بیان اینکه ۴۵ درصد از رقبات یا کم درآمد هستند یا فاقد درآمد که نیازمند درآمدزایی هستند، بیان داشت: ۷ هزار مستاجر در کشور اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد.
 
جعفری با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار رقبه فاقد رابطه استیجاری در سطح کشور داریم، عنوان کرد: احیا و سرمایه گذاری در رقبات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد.
 
این مسئول تصریح کرد: ایجاد جاذبه برای جذب سرمایه گذار و ورود بخش خصوصی به عملیات عمرانی و سرمایه گذاری از جمله اهداف معاونت بهره وری  به شمار می رود.
 
جعفری بیان داشت: در بحث عمرانی ایجاد زیرساخت های عمرانی و حرکت مطابق طرح جامع مهندسی بقاع متبرکه از دیگر اولویت های معاونت بهره وری محسوب می شود.
 
 وی با بیان اینکه درآمد امامزادگان در سه محور نذورات خیران و بودجه های ملی، است، اضافه کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه فعال در سطح کشور وجود دارد .که زیرساخت هایی را برای پذیرایی از زائران و مسافران آماده کرده است.
 
 معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف با بیان اینکه وقف باید از مظلومیت خارج شود تا بتوانیم کمک رسانی بهتری داشته باشیم، ادامه داد: تحول اقتصادی در موقوفات الویت سازمان اوقاف در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
 این مسئول بیان داشت: سازمان اوقاف نظام نامه تطبیق عملکرد با مولفه های اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار داده است.
 
 جعفری با بیان اینکه ۲۱۵ هزار رقبه کشاورزی در سطح کشور وجود دارد گفت: در بحث تولیدات محصولات کشاورزی اوقاف می تواند کمک کار دولت باشد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *