123 طرح برگزیده دیوارنگاری «ماه مهربانی» تا پایان مهرماه اجرا می شود

22:40 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۰۴۴
مدیر عامل سازمان زیباسازی اعلام کرد: 123 طرح برگزیده دیوارنگاری «ماه مهربانی» تا پایان مهرماه اجرا می شود.
به گزارش گروه جامعه ، عیسی علیزاده درباره جدیدترین پروژه شهری این سازمان گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای ماموریت‌های خود نسبت به ارتقای کیفیت هنری منظر شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری و رشد و ارتقای فرهنگ تصویری دانش آموزان،اولیا، مربیان، شهروندان و با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام به انتشار فراخوان دیوارنگاری با عنوان «ماه مهربانی» کرد .

وی با اشاره به اینکه از هنرمندان هنرهای تجسمی و سایر گرایش‌های هنری مرتبط دعوت شد ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به مدیریت نقاشی دیواری این سازمان ارائه کنند افزود: با توجه به لزوم و ضرورت ارتباط آثار دیوارنگاری با فضای فیزیکی و محیط اجتماعی و نوع مخاطبان و شکل ظاهری دیوارها که از مبانی بدیهی این رشته است، پس از بررسی ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی هنرمندان، جانمایی و مناسب سازی طرح‌های منتخب هیات داوران برای موقعیت‌های شهری و مقاطع تحصیلی مرتبط توسط طراحان و گروه مشاور و ناظر طرح‌ها انجام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی ضمن بیان اینکه در این رویداد از هنرمندان انتظار می‌رود برای دیوارهای بیرونی مدارس مقاطع تحصیلی مختلف، طراحی کنند خاطر نشان کرد: این دیوارها علاوه بر دیوار مدارس بودن، جداره‌های عمومی شهری نیز محسوب می‌شوند و در محورها و خیابان‌های اصلی مناطق 22گانه قرار دارند و همین باعث می‌شود که همه شهروندان از آنها بهره ببرند.

علیزاده با توجه به استفاده همه مردم شهر از این دیوارنگاری‌ها تصریح کرد: لازم است هنرمندان ضمن رعایت ارتباط محتوایی و بصری ایده‌های خود با فضای آموزشی، مدارس و دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی این آثار به ویژگی‌های عمومی طرح‌های پیشنهادی به عنوان آثار هنر شهری که در معرض دید مخاطبان و شهروندان قرار دارد توجه کنند.

وی با بیان این هنرمندان تا 14 شهریور95 فرصت داشتند طرح های خود را ارسال کنند،گفت:در مجموع 1330 طرح از 317 هنرمند به این سازمان ارسال و پس از داوری 123 طرح از 86 هنرمند برای اجرا انتخاب شد. به گفته علیزاده اجرای طرح های انتخاب شده از ابتدای مهر بر روی دیواره های مدارس آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی ارگان‌های مشارکت کننده در این طرح را سازمان زیباسازی شهرتهران و وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: چیزی که حائز اهمیت و غیرقابل چشم پوشی است این است که این طرح نیز مانند سایر اقدامات سازمان زیبا سازی در سطح شهرتهران موفق و مورد استقبال عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *