افزایش تردد به 29 میلیون دستگاه در جاده‌های کشور

12:31 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۰۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 1880 دوربین در جاده‌ها نصب شده است، گفت: حجم تردد روزانه خودرو در جاده ها به 29 میلیون دستگاه افزایش یافته است.
افزایش تردد به 29 میلیون دستگاه در جاده‌های کشوربه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در مراسم افتتاح و بهره برداری از سامانه (سپهتن) سامانه پایش ونظارت هوشمند تردد ناوگان حمل ونقل جاده ای گفت: عمده ترین بحث در وزارت امنیت جابه جایی  مسافر وکالا در جاده های کشور است که به همراه افزایش کارآیی و کارآمد اقتصادی محقق می‌شود.

وی در این باره افزود: اجرایی شدن اینگونه طرح‌ها تنها توسط یک دستگاه و ارگان محقق نمی‌شود و باید همکاری میان ارگان‌های مختلف صورت گیرد تا نتیجه مطلوب دراین امر حاصل شود که برای راه اندازی و افتتاح سامانه سپهتن در میان وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، سازمان بهداشت و درمان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است که با این وجود تمام هزینه رسیدن به هدف کاهش پیدا کرده و هدف اصلی محقق خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اهمیت یکپارچگی برای سیسماتیک کردن نظام درون شهری و برون شهری تصریح کرد: برای ایجاد سامانه‌های پر اهمیت در کشور باید اتفاق و یکپارچگی در تمامی زمینه‌ها صورت گیرد و باید به این مفهوم واقعی، هر روزه در زمینه حمل و نقل بیشتر نزدیک شویم.

آخوندی با اشاره به میزان تردد دستگاه‌های حمل و نقل گفت: حجم تردد روزانه به 29 میلیون دستگاه افزایش یافته که برای کنترل بر روی این دستگاه‌ها 1880 دوربین در جاده‌ها نصب شده است تا بتوان از این طریق سیستم یکپارچه‌ای برای هماهنگی میزان ارگان‌های مختلف ایجاد کرد.

وی در خصوص شرایط پاسگاه‌ها در کشور گفت: پاسگاه‌ها در جهت ایمنی حال شهروندان ایجاد شده‌اند و باید برای ارتقای کیفیت این اماکن تلاش‌های مستمری صورت گیرد که در ابتدای قرارداد برای 50 پاسگاه است که در قراردادهای بعدی این تعداد افزایش خواهد یافت تا نیازهای لازم کشوردر این امر برطرف شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *