ویژه برنامه های عاشورا و تاسوعای حسینی از شبکه یک/ "مختارنامه" روی آنتن می رود

18:00 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۰۶۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
پخش ویژه برنامه این شبها، 5 فیلم سینمایی برگرفته از سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری، سخنرانی مذهبی و طرحی برای فردا از جمله برنامه های روزهای سه شنبه و چهارشنبه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه یک است.
به گزارش گروه فرهنگی ، روز سه شنبه حدود ساعت 9 صبح سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی با موضوع نهضت عاشورا و عبرتهای آن برای نسل امروز پخش می شود.

پخش ویژه برنامه زنده  تاسوعای حسینی از 10 تا 14 عصر با موضوع عزاداری و سینه زنی مردم در سراسر کشور و نوحه سرای در سوگ امام حسین علیه ااسلام در روز سه شنبه و چهارشنبه از دیگر برنامه های این شبکه است.

همچنین حدود ساعت 45 : 14 روز سه شنبه مستند محرم در روستا با موضوع عزاداری مردم روستا پخش می شود.

اما 5 فیلم سینمایی برگرفته از سریال مختارنامه از دوشنبه شب پخش می شود که فیلم سینمایی راه عاشقی  با موضوع وداع تازه داماد نصرانی با همسر و مادرش ساعت 24 دوشنبه و تکرار آن سه شنبه صبح حدود ساعت 7 پخش می شود.

فیلم سینمایی مهمان کشی با موضوع شهادت حضرت مسلم علیه السلام حدود ساعت 16 سه شنبه، فیلم سینمایی کودکان آب با موضوع شهادت حضرت عباس علیه السلام و تکرار آن حدود ساعت 24، فیلم سینمایی راز عاشقی با موضوع عشق یکی از شخصیت های شهید کربلا به امام حسین علیه السلام و فیلم سینمایی کعبه در آتش با موضوع هجوم امویان به مکه و آتش گرفته کعبه حدود ساعت 24 چهارشنبه پخش می شود.

پخش سخنرانی حجت الاسلام رفیعی درباره امام حسین علیه السلام و قیام ایشان در جمع مردم قم هم روز عاشورا حدد ساعت 30 : 9 دقیقه از دیگر برنامه های شبکه یک در این روز بزرگ است.

همچنین همزمان با روز عاشورا مراسم فکه با موضوع عزاداری روز عاشورا در منطقه عملیاتی فکه برای چندمین سال پیاپی به مدت 30 دقیقه از شبکه یک پخش می شود.

ویژه برنامه این شب ها نیز همانند شب های گذشته با موضوع پایبندی به عهد و قول و تجلی این امر در امام حسین علیه السلام و یارانشان بصورت زنده حدود ساعت 15 : 22 از این شبکه پخش می شود.

گفتنی است پخش ویژه برنامه های میراث مرثیه با موضوع بررسى زندگى و آثار شاعران و مداحان اهل بیت(ع) که  در ساختار مستند داستانى تهیه شده است و هرروز حدود ساعت 30 : 17 پخش می شود، برنامه ولی قولش نه که در ایام محرم بین خبر 19 و 21 پخش می شود و همچنین مستند سید الشهدا با موضوع تحلیل قیام امام حسین علیه السلام و یاران ایشان و وقایع عاشورا که  در ایام محرم حدود ساعت 45 دقیقه بامداد پخش می شود در روزهای تاسوعا و عاشورا همچنان ادامه دارد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *