بررسی قوانین پیش فروش ساختمان و تملک آپارتمان‌ها در برنامه امروز سیمای قانون

13:35 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۰۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
قوانین پیش فروش ساختمان و تملک آپارتمان‌ها در برنامه ی امروز سیمای قانون استان گلستان بررسی می شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط  عمومی دادگستری استان گلستان، رئیس  کل دادگستری استان گلستان گفت: قوانین پیش فروش ساختمان و تملک آپارتمان‌ها  در برنامه امروز سیمای قانون استان گلستان بررسی می شود.

هاشمیان افزود: قانون پیش فروش ساختمان ، سال ۸۹ به تصویب مجلس شواری اسلامی شد که اجرای آن، هم منافع پیش خریدار و پیش فروشنده را تضمین می کند و هم از تشکیل پرونده در محاکم استان جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: پیش فروش عادی مسکن بدون رعایت مفاد قانونی و ثبت در دفاتر اسناد رسمی، امکان سوء استفاده و فروش همزمان یک واحد به چند نفر و ضرر و زیان مردم را فراهم می کند.

هادی هاشمیان افزود: بخش مهمی از پرونده‌های گره خورده ی موجود در محاکم که با گذشت سال ها هنوز منجر به رای نشده  به علت  رعایت نکردن قانون پیش خرید و پیش فروش مسکن است.

این مقام ارشد قضایی استان از تشکیل کارگروهی برای اجرایی کردن این قانون خبر داد و گفت : اعضای این کارگروه زیرساخت های اجرایی شدن این قانون را بررسی و دستگاه های اجرایی را ملزم به فراهم کردن این زیرساخت ها می کنند.

هامشیان همچنین گفت : به منظور آشنایی بیشتر مردم با این قانون در برنامه ی امشب سیمای قانون به صورت ویژه درباره ی " قوانین پیش فروش ساختمان و تملک آپارتمان ها " گفتگو  خواهد شد.

رضا عموزاد رئیس شعبه 11 دادگاه تجدیدنظر استان گلستان ، میهمان امشب برنامه سیمای قانون است .
سیمای قانون برنامه مشترک دادگستری و صدا و سیمای گلستان در راستای پیشگیری از وقوع جرم ،افزایش دانش حقوقی و فرهنگ عمومی مردم  است .






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *