صدور بیش از 89 هزار برگ سند کاداستری در 6 ماهه نخست امسال

13:18 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۱۰۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
بهادر گفت: در 6 ماهه سال جاری 89 هزار 71 برگ سند کاداستری در استان مازندران صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران گفت: از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه 17 هزار و 526 عملیات ثبتی شامل پذیرش تقاضای ثبت و تحدید حدود املاک، تفکیک، افراز و تجمیع اسناد در 24 واحد ثبتی انجام گردیده است که تفاوت چندانی با سال گذشته نداشته است.

وی گفت: قریب 11 هزار عدد از این اسناد در اجرای قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند رسمی و مواد 147 و 148 اصلاحی سابق بوده و 7 هزار و 700 سند نیز در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای روستاهای بالای 20 خانوار و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران افزود: در 6 ماهه سال جاری 89 هزار 71 برگ سند کاداستری در استان مازندران صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل 9 درصد رشد داشته است.

بهادر خاطرنشان کرد: در این مدت 10 هزار و 639 تفکیک در استان مازندران انجام گردیده که این آمار بر اساس قطعات تفکیک شده در سامانه‌های الکترونیکی واحدهای ثبتی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به بیش از 62 هزار استعلام پاسخ داده شده است که قریب 12 هزار و 500 مورد آن مربوط به مراجع قضایی و بقیه مرتبط با دفاتر اسناد رسمی و سایر مراجع که حق استعلام از املاک را دارند، بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان مازندران در پایان از بازداشت قریب 11 هزار و 500 ملک و رفع بازداشت 7 هزار و 40 ملک طیق دستور مقامات قضایی خبر داد که نسبت به مشابه سال قبل به ترتیب 13 و 6 درصد کاهش داشته است.

گفتنی است بازداشت و رفع بازداشت وثیقه ملک طبق دستور مراجع قضایی از جمله وظایف واحدهای ثبتی در استان مازندران است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *