قمه‌زنی امر غیرشرعی و مجرمانه است/ ضرورت برخورد پلیس و توجه هیات‌ها به هشدارها

14:15 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۱۳۷
عضو کمیسیون قضایی‌ وحقوقی مجلس با تاکید بر اینکه قمه‌زنی امر غیرشرعی و مجرمانه تلقی می‌شود، گفت: بر اساس قانون پلیس باید با این نوع از عزاداری‌ها برخورد کند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، محمدعلی پورمختار در گفت‌ وگو با خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به عزاداری‌های نامتعارف و قمه‌زنی در برخی از هیات‌ها، گفت: برخورد با قمه‌زنی و عزاداری‌های نامتعارف به دو شکل باید انجام گیرد؛ در عزاداری‌های غیرمتعارف و قمه‌زنی‌هایی مخفی و غیرآشکار، پلیس باید با هماهنگی دادستانی و اخذ مجوز قضایی جهت برخورد، ورود و عوامل مذکور را دستگیر کند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در عزاداری‌ها غیرمتعارف و قمه‌زنی که به صورت علنی اتفاق می‌افتد نیز پلیس باید به عنوان ضابط ورود و برخورد کند اما نیازی به اخذ مجوز نیست، در واقع این دو روش بر اساس مفاد قانون مجازات اسلامی و تاکید بر برخورد با این نوع از ناهنجاری پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اکثر این نوع از عزاداری‌ها در خفی انجام می‌گیرد، افزود: برای جلوگیری از این نوع عزاداری‌ها و ورود پلیس به این مجامع باید به تذکرات و هشدارها به عنوان عوامل پیشگیرانه که به روسای هیات‌هایی که معروف به قمه‌زنی هستند توجه شود تا برخوردی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قمه‌زنی نوعی حرمت‌شکنی است، یادآور شد: مقام معظم رهبری و بسیاری از علما نیز در مورد قمه‌زنی فتوا دادند، در واقع قمه‌زنی علاوه بر اینکه امر غیرشرعی است طبق قانون امر مجرمانه نیز تلقی می‌شود.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *