هیچ توسعه‎ای بدون حفظ محیط زیست شایسته نیست/ دستگاه قضایی حافظ حقوق بیت‎المال است

22:20 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۱۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش‎پور گفت: هیچ توسعه‎ای بدون حفظ محیط زیست شایسته نیست و قوه قضائیه با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و سواحل و جنگل‎ها برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری گیلان، نشست رئیس كل دادگستری استان با فرمانده نیروی انتظامی گیلان و افسران عالی رتبه  استان  بمناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان گیلان در ابتدای این نشست با تسلیت  ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان  توفیق درك محتوا و اهداف نهضت  بزرگ حسینی و حركت عظیم عاشورایی را  از خداوند منان مسئلت کرد.

رئیس شورای قضایی استان گیلان با تشكر از زحمات تمامی پرسنل نیروی انتظامی و خدماتی كه به همشهریان ارائه می كنند، هفته نیروی انتظامی  را گرامی داشت.

وی  تامین امنیت را از نیازهای مردم دانست  و  تصریح كرد: تدبیر  و برنامه ریزی  در نیروی انتظامی حاكی از درایت  و مدیریت  در تمامی مجموعه های این سازمان است.

این مقام ارشد قضایی  در ادامه  افزود: یكی از مهم ترین مسائلی كه مردم از قوه قضائیه انتظار دارند  كاهش  اوقات دادرسی و سرعت و كیفیت  و اتقان آرا ء قضایی است و دستگاه قضایی استان نیز در راه نیل به این اهداف تلاش مضاعف دارد.

سیاوش پور  با بیان اینكه در  ارزیابی سالانه ای كه در قوه قضائیه صورت می گیرد دستگاه قضایی استان در بسیاری از شاخص ها جزء برترین استانها  شناخه شده است گفت: علیرغم حجم زیاد پرونده وارده،  همكاران قضایی و اداری  با تمام توان در ارائه خدمت  به مردم تلاش می کند.

وی  امنیت استان را در سطح مطلوبی  اعلام كرد و  آن را نتیجه تعامل و همكاری فی ما بین  نیروی انتظامی و دستگاه قضایی و سایر نهاهای متولی ذكر کرد.

رئیس كل دادگستری استان در ادامه عملكرد اجرای احكام استان را نیز  موفق ارزیابی و از زحمات آنان قدردانی کرد.

رئیس شورای قضایی استان همچنین صیانت از حقوق بیت المال را  از  وظایف دستگاه قضایی ذكر كرد و ابراز داشت: معاونت اجتماعی و  پیشگیری از جرم دادگستری می‎تواند با همكاری نیروی انتظامی در این مقوله به  نتایج مطلوب تری دست یابد.

وی دستگاه قضایی را حافظ  حقوق بیت المال  عنوان کرد و  اظهار داشت:  هیچ توسعه ای بدون  حفظ محیط زیست شایسته نیست  و قوه قضائیه  با متصرفین و متجاوزین به اراضی ملی و سواحل و جنگلها برخورد قانونی لازم را  انجام خواهد داد. 

این مقام ارشد قضایی توجه به بهداشت و سلامت مردم را ضروری داست و ابراز امیدواری كرد: مسئولین  نسبت به آلودگی شهر و  خطرات و معضلات  آلاینده های محیطی حساس بوده  و احساس مسئولیت بیشتری کنند.

وی  مراجع قدرت اعم از قوه قضا ئیه ، نیروی انتظامی ،ارتش ،  سپاه پاسداران و  وزارت اطلاعات و ... را  شاخصه  مسیر سالم و ناسالم حكومت دانست  و اذعان داشت: سلامت و  تواضع این نیروها نشانه ثبات و پایداری حكومتها است.

سیاوش پور در پایان  با ابراز گلایه از استاندارد نبودن و حجم زیاد ترافیك  و تردد مسافران در استان گیلان تصریح كرد: روزانه شاهد  تصادف  تعداد زیادی  از  همشهریان  هستیم كه  منجر به فوت و صدمات بدنی  آنان می گردد و باید راهكار های عاجلی را در جهت كاهش تلفات مالی و انسانی این معضل اندیشیده شود. 

در این نشست سردار میرحیدری فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان نیز با قدردانی از روسای دادگستری ها و دادستانهای استان  به جهت همكاری و تعامل سازنده با فرماندهان
 نیروی انتظامی شهرستانها خاطر نشان كرد: این همیاری و همدلی موجب تقویت روحیه پرسنل نیروی انتظامی خواهد شد.

وی در ادامه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شش ماهه ابتدایی سال اخیر ارائه کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *