استقرار امنیت در جامعه از دغدغه‌های مشترک پلیس و دستگاه قضایی است

3:45 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۲۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رزم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه استقرار نظم و امنیت و آرامش عمومی که مهمترین خواسته مردم است را برعهده دارد گفت: استقرار امنیت و آرامش عمومی جامعه یکی از دغدغه‌های مشترک پلیس و دستگاه قضایی است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان ایلام، همایش مصلحین، معتمدین، متنفذین ایلات و عشایر استان ایلام در سالن اجتماعات الغدیر نیروی انتظامی استان ایلام برگزار شد.

محمد رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام در این همایش ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش با بیان اینکه ایلات و طوایف، سفیران صلح در جامعه هستند گفت: خوشبختانه استان ایلام از ایلات و طوایف بسیار ریشه داری برخوردار است و همیشه و در همه حال پشتوانه انقلاب بوده‌اند و از آرمان‌های بلند انقلاب آن دفاع کرده اند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی نیروی مقتدر، مردم دار، فعال و امنیت آفرین است و همه باید این نیرو را در پیشبرد اهداف خود که همان استقرار امنیت و آرامش در جامعه است یاری کنیم.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه استقرار نظم و امنیت و آرامش عمومی که مهمترین خواسته مردم است را برعهده دارد گفت: استقرار امنیت و آرامش عمومی جامعه یکی از دغدغه‌های مشترک پلیس و دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری استان ایلام با بیان حدیثی از ائمه معصومین(ع) به ذکر جایگاه ریش سفیدان و مصلحان در جامعه  پرداخت و خاطر نشان کرد: هیئت‌های صلح و سازش در استان ایلام که از بزرگان ایلات و طوایف تشکیل شده اند می‌توانند بهترین و بالاترین نقش را در ایجاد صلح و سازش ایفا کنند.

رزم یادآور شد: زحمات و تلاش شما بزرگان ایلات و طوایف استان ایلام در جامعه منجر به ایجاد همبستگی، انسجام، صمیمیت و برادری می‌شود و هرجا که وحدت و همدلی باشد، رحمت واسعه خداوند نازل می‌شود.

رئیس حوزه قضایی این استان با بیان اینکه دست خدا همیشه با جماعت است افزود: شما بزرگان طوایف می‌توانید با نفوذ کلامی در جامعه دارند و مورد اعتماد مردم و از صاحبان اصلی حکومت هستند در استقرار امنیت نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را یاری کنند.

وی تصریح کرد: یکی از شاخص‌های رشد و توسعه در همه جوامع امنیت است و در سایه آن می‌توان به عدالت در رفاه اجتماعی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *