مهاجرت‌های دست جمعی استراتژی آمریکا برای براندازی نظام سوریه

17:22 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۲۶۳
بنیانگذار پایگاه «ویکیلیکس» فاش کرد که یکی از ارکان اصلی راهبرد آمریکا در سال ۲۰۰۶ به منظور براندازی سوریه، تخلیه این کشور از شهروندان سوری از طریق مهاجرت های دسته جمعی آنها بود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، مهر به نقل از خبرگزاری «ریانووستی» روسیه نوشت: «جولیان آسانژ» بنیانگذار ویکیلیکس اعلام کرد که حساب و کتاب های دقیقی پشت مساله کوچاندن صدها هزار نفر از شهروندان سوری از وطن خود وجود داشت و طرف ذینفع جنگ در سوریه، محافظه کاران آمریکا و شبکه های وابسته به آنها در صنایع دفاعی، شرکت های مزدوری و شبکه های زیرزمینی جاسوسی هستند.

وی افزود: آمریکا از سال ۲۰۰۶ تمام تلاش خود را برای براندازی نظام سوریه از طریق کوچاندن شهروندان این کشور به کار گرفته است و مهاجرت مغزها و شخصیت های برجسته آکادمیک منجر به تضعیف سوریه و تعطیلی چرخه زندگی در این کشور شده است.

آسانژ در عین حال از دو رویی غرب در اجرای سیاست «دروازه باز» اروپا به روی مهاجران انتقاد کرد و برای اثبات مدعای خود به مواضع دولت سوئد در زمان جنگ عراق استناد کرد که اعلام کرده بود: مشارکت ما در جنگ از طریق پذیرش آوارگان صورت گرفت.

وی تصریح کرد که تداوم جنگ در سوریه به نفع آژانس های اطلاعاتی و شرکت های فعال در زمینه صنایع دفاعی است و از همین رو، آنها دست به تنش زایی می زنند؛ چرا که می دانند حل مشکلات نیازمند نقش آفرینی آنها خواهد بود.

آسانژ همچنین به ارتباط مستقیم جنگ سوریه با پایین بودن قیمت های نفت اشاره کرده و گفته است که بانک مرکزی آمریکا در راستای همین راهبرد کلی در قبال منطقه خاورمیانه و با همکاری فرانسه و انگلیس از افزایش نرخ سود جلوگیری می کند.

لازم به ذکر است که پایگاه ویکیلیکس با افشای اسناد مهم از جمله اسناد صادره از آژانس امنیت ملی آمریکا ثابت کرده بود که کاخ سفید به همراه نظام های قطر، ترکیه و عربستان در بحران سوریه دست دارند و برای براندازی دولت سوریه تلاش می کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *