تجمع شهروندان عراقی مقابل سفارت ترکیه

20:46 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۳۱۹
ده ها نفر از شهروندان عراقی با تجمع در برابر سفارت ترکیه، خواستار خروج نظامیان تُرک از اراضی عراق شدند.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از سومریه نیوز؛ شماری از مردم و شهروندان عراق با برگزاری تجمعی به سیاست های تجاوزگرانه ترکیه در اراضی عراق اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش ده ها نفر از مردم عراق با تجمع در برابر سفارت ترکیه در بغداد، خروج نظامیان تُرک از منطقه بعشیقه در موصل واقع در استان نینوا را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان با سردادن شعارهایی این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت ملی عراق دانستند و بر خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق تاکید کردند.

بنا بر اعلام مهر، در همین راستا شورای عشائر بصره نیز از دبیرکل سازمان ملل درخواست کردند که برای خروج نظامیان ترکیه از خاک عراق بر آنکارا فشار وارد کند.

همچنین ۵ فراکسیون حاضر در پارلمان اقلیم کردستان عراق نیز بر ضرورت خروج فوری نظامیان تُرک از خاک این اقلیم تاکید کردند.

پیش از این نیز «عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق با تاکید بر اینکه آستانه صبر مردم عراق در برابر ترکیه حدی دارد، خروج فوری نظامیان ترکیه از خاک عراق را خواستار شد.

گفتنی است پیش از این «بنعلی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه با وجود اعتراض بغداد نسبت به حضور نیروهای ترک در خاک عراق؛ به ویژه در سایه تشدید تنش میان دو کشور در آستانه عملیات آزادسازی موصل مهمترین سنگر گروه تروریستی داعش در عراق، بر تداوم حضور نظامیان ترک در اراضی همسایه جنوبی ترکیه تاکید کرد.

در واکنش به این اظهارات نخست وزیر ترکیه نیز حیدر العبادی نخست وزیر عراق هشدار داده بود که تداوم حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق خطر آغاز جنگ منطقه ای را به دنبال خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *