برکناری 12 مقام ارشد امنیتی و قضایی "روسیه"

12:01 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۳۴۱
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 12 مقام ارشد امنیتی و قضایی این کشور را از سمت های خود برکنار کرد.
برکناری 12 مقام ارشد امنیتی و قضایی به گزارش سرویس بین الملل  نیکلای کاسیاچنکو رئیس اداره پلیس بازرسی وزارت کشور روسیه یکی از ارشدترین مقام ها است که در این فهرست 12 نفره قرار دارد.

بنا به اعلام روز شنبه روزنامه نوویه ایزوستیا، دیمیتری دینیچنکو رئیس اداره واکنش سریع مسکو وابسته به وزارت کشور و همچنین ولادیمیر مارکین سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه نیز با دستور پوتین از سمت های خود کنار گذاشته شده اند.

سرگئی ورونف معاون وزارت موقعیت های اضطراری روسیه نیز در جمع مقام های شامل دستور رئیس جمهوری روسیه قرار دارند.

هنوز دلیل این اقدام اعلام نشده است.
از سوی دیگر، روسیه از چند ماه پیش با هدف بهسازی ساختارهای امنیتی و نظارتی این کشور و همچنین نظم بخشی به فعالیت های نظارتی و کنترلی، برنامه یکپارچه سازی ساختارهای مختلف مسئول امنیت این کشور را پیگیری می کند.

همزمان دولت روسیه برنامه های گسترده ای را برای مبارزه با فساد اقتصادی و سوءاستفاده مقام ها از موقعیت خود اجرا می کند که تازه ترین مورد آن بازداشت یکی از مقام های ارشد وزارت کشور بود.
 
26 شهریور ماه رئیس کمیته مبارزه با فساد مالی وزارت کشور روسیه پس از کشف 220 میلیون دلار وجه نقد دارای بسته بندی بانک های آمریکایی به صورت نو بازداشت شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه کامرسانت، سرهنگ دیمیتری زاخارچنکو 38 ساله براساس اطلاعات انتشار یافته افزون بر پول های کشف شده نیز 300 میلیون دلار در بانک های سوئیس دارد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *