رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتخاذ تدابیر امنیتی برای حفظ جان عزاداران حسینی در "پاکستان"

20:14 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۴۷۵
پلیس و تکاوران ارتش پاکستان با برگزاری نشست‌های ویژه امنیتی، تدابیر ویژه‌ای را برای ماه محرم در نظر گرفتند با این وجود ترورهای هدفمند شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان ادامه دارد.
اتخاذ تدابیر امنیتی برای حفظ جان عزاداران حسینی در به گزارش سرویس بین الملل به نقل از شبکه جیو، پلیس و تکاوران ارتش پاکستان با برگزاری نشست‌های ویژه امنیتی، تدابیر ویژه‌ای را برای ماه محرم در نظر گرفتند با این وجود ترورهای هدفمند شیعیان در شهرهای مختلف پاکستان ادامه دارد.
 
به گزارش پلیس با وجود تدابیر امنیتی و ممنوعیت تردد موتورسیکلت با 2 سرنشین اتوبوس حامل زائران شیعه هدف حمله قرار گرفت.
 
در حال حاضر پست‌های ایست و بازرسی در شهر کویته که مرکز عبور زائران به سمت ایران و عراق است افزایش پیدا کرده و نیروهای امنیتی در همه خیابان‌ها حضور دارند.
 
گزارش‌ها حاکی از این است که بعد از برگزاری اجلاس امنیتی معلوم شد شهر کویته و کراچی به عنوان نقاط حساس برای حمله به شیعیان در ماه محرم شناخته شده است بنابراین بیشتر تکاوران ارتش و نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر می‌شوند.
 
وزارت ایالت بلوچستان اعلام کرد: شبه‌نظامیان و تروریست‌های تکفیری توسط کشورهای خارجی پشتیبانی می‌شوند و هر سال این روند در ایام ماه محرم افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.
 
وزارت بلوچستان اعلام کرد: دولت ایالتی نسبت به کشتار شیعیان بی‌تفاوت نیست و نهایت تلاش خود را برای تأمین امنیت زائران و عزاداران به کارخواهد گرفت.
 
طبق بیانیه وزرات بلوچستان بسیاری از عاملان حملات ترویستی دستگیر و کشته می‌شوند اما به دلایل امنیتی این موضوع رسانه‌ای نمی‌شود.
 
به گزارش پلیس قرار است روزهای تاسوعا و عاشورا سرویس‌های مخابراتی در شهرهای کویته و کراچی قطع شود تا بتوان از برقراری ارتباط بین اعضای گروه‌های مسلح جلوگیری کرد.
 
نیروهای امنیتی و تکاوران ارتش پاکستان تمام راه‌های جلوگیری از عملیات تروریستی در ایام عزاداری امام‌حسین را به اجرا گذاشته‌اند و هیچ شخصی نمی‌تواند بدون کارت شناسایی همچنین بازرسی کامل وارد هیئت‌های عزاداری شود.
 
با وجود تمام پیش‌بینی در نقاط مختلف پاکستان حالت فوق‌العاده اعلام شده است و تکفیری‌ها به ویژه لشکر جهنگوی از هر فرصتی برای هدف قرار دادن عزاداران حسینی استفاده خواهند کرد.
 
احزاب و گروه‌های شیعه در پاکستان، بارها و بارها ترور و قتل عام مسلمانان شیعه در این کشور را محکوم کرده‌اند. علمای شیعه و رهبران مذهبی از مسئولین دولتی خواسته‌اند تا مجازات اعدام را برای تروریست‌ها و حامیان آنان در نظر بگیرند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *