آیین سنتی عزاداری روستای "نیکنام‌ده" نور + فیلم

15:50 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۴۹۱
خبرگزاری میزان-در این ویدئو، آیین سنتی عزاداری روستای "نیکنام‌ده" شهرستان نور استان مازندران را مشاهده می‌کنید.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، شیعیان ایرانی هر سال در ماه محرم به بزرگداشت واقعه کربلا پرداخته و مراسم عزاداری بر پا می‌کردند. در طول قرن‌ها اندک اندک این مراسم در تمام نقاط کشور به شکل نظام‌مند و سازماندهی‌شده با آیین‌های خاص برگزار شده است و هم اکنون در تمام نقاط کشورمان، آیین‌های عزاداری ماه محرم به شکل خاص مردم همان منطقه برگزار می‌شود.
آیین سنتی عزاداری روستای "نیکنام‌ده" شهرستان نور استان مازندران، با مرثیه‌سرای به سبک محلی، سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی و دیگر برنامه‌های پرشور عزاداری پذیرای شیفتگان و دلدادگان حسینی در ایام شهادت جانگداز سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) می‌باشد.
بعد از اقامه نماز صبح با قرائت قرآن کریم، اقامه عزاداری در روستای "نیکنام‌ده" نور در روزهای‌ تاسوعا و عاشورای حسینی آغاز می‌شود. دعاهای خاصه این ایام به همراه مرثیه‌سرای، سینه‌زنی، تعزیه‌خوانی به سبک محلی فرصت پربار معنوی را در جمع عزادران فراهم می‌کند و عزاداران با سردادن این نوحه‌ها با گویش محلی از محل مسجد جامع این روستا عازم حرکت و به سمت بقاء متبرکه این روستا راهی می‌شوند و در طول مسیر طی سنتی دیرینه عزاداران حسینی در دستجات با گذر از جای جای محله‌های این روستا با چای، شیر، میوه و نان محلی و بعضاً با گلباران و عطر گلاب مورد استقبال و پذیرایی ساکنین روستا قرار می‌گیرند.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/812975_607.mp4']


دانلود


آیین سنتی عزاداری روستای




آیین سنتی عزاداری روستای

آیین سنتی عزاداری روستای

آیین سنتی عزاداری روستای






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *