سرقت 7ميلياردی از كارت های بانكی مشتريان

11:08 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۵۰۲
مغازه داری كه با استفاده از دستگاه اسكيمر توانسته بود بالغ بر هفت ميليارد ريال از كارت های بانكی مشتريان خود سرقت كند در عمليات كارشناسان پليس فتا اصفهان شناسايي و دستگير شد.
سرقت 7ميلياردی از كارت های بانكی مشتريانبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا اصفهان  اظهار داشت:در پی شكایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینكه از حساب بانكی آنها مبالغ زیادی سرقت گردیده بررسی موضوع در دستور كار ویژه پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پرونده ای در این زمینه تشكیل و تحقیقات وسیع وگسترده كارشناسان پلیس فتا در فضای مجازی برای شناسایی عامل برداشت های غیر مجاز صورت گرفته انجام شد و سرانجام هویت اصلی متهم كه یك مغازه دار بود مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص گردید متهم از استان اصفهان به استان دیگری رفته كه بلافاصله اكیپی از ماموران پلیس فتا به آن محل رفته و در یك عملیات غافلگیرانه هنگامی كه قصد برداشت وجوه از حساب بانكی یكی از شهروندان را داشت دستگیر و به اصفهان منتقل كردند.

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی استان در خصوص نحوه سرقت صورت گرفته گفت: متهم در مغازه خود دستگاهی به نام اسكیمر قرار داده بود كه وقتی كارت مشتری را برای پرداخت وجه كالا دریافت می كرد آن كارت را وارد دستگاه اسكیمر كرده و به این ترتیب كلیه اطلاعات كارت كپی برداری می شد.

مرتضوی تصریح كرد: متهم سپس این اطلاعات را با دستگاه دیگری به كارت های خام بانكی منتقل می كرد و به این ترتیب همان كارت بانكی كه مشتری در اختیار داشت یك نسخه از آن نیز در دست فرد سارق قرار می گرفت و او در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب وی در خارج از استان می كرد.

وی افزود:با اعتراف صریح متهم پرونده مقدماتی تشكیل و وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.سرهنگ مرتضوی در خصوص استفاده از دستگاه اسكیمر هشدار داد و گفت: امروزه یكی از دستگاه هایی كه امروزه برای سرقت اطلاعات مردم و به طبع سرقت حساب شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه های اسكیمر می باشد كه توسط مغازه داران سودجو و فرصت طلب مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام انتظامی بیان داشت: به شهروندان توصیه می كنیم هنگام خرید و پرداخت وجه توسط كارت عابربانك حتماً خودشان اقدام به كشیدن كارت در دستگاه كارت خوان نمایند و یا فروشنده در مقابلشان این عمل را انجام دهد و در صورت مشكوك شدن بلافاصله موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *