کُردها به فکر جدایی از سوریه نیستند/ همه اهتمام ما مبارزه با داعش است

11:40 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۵۰۴
رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه با بیان اینکه کُردهای سوریه جدایی از وطنشان را راه رسیدن به آزادی و استقلال تلقی نمی‌کنند گفت: ما برای حفظ تمامیت ارضی سوریه در حال مبارزه با داعش و نیروهای اشغالگر ترکیه هستیم.
به گزارش گروه فضای مجازی ، «سیهانوک دیبو»، یکی از رهبران حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در سوریه اظهار داشت: رسیدن به آزادی که خواسته‌ای برحق و عادلانه برای کُردهاست با جدایی و استقلال از سوریه ارتباطی ندارد و چه بسا جدایی به محدودیت‌های بیشتری منجر شود.

وی افزود: پیروزی‌های کُردها در مبارزه با تروریسم، آزادسازی مناطق بی شماری در سوریه و حفاظت از همه منطقه روژ آوا در شمال سوریه نشان داده که آنها همزمان کُرد و سوری هستند.

دیبو گفت: وظیفه کنونی و تاریخی ما نشان می‌دهد که ما برای اتحاد و حفظ تمامیت ارضی سوریه تلاش می‌کنیم و در کنار آنهایی که به دنبال تجزیه سوریه هستند، نستیم.

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه تاکید کرد: با وجود اینکه توافق سایکس پیکو هیچ کشوری را برای کُردها در نظر نگرفت اما کُردها در تاسیس کشورهای نقشه سایکس پیکو سهیم و کارساز بودند و در سوریه از دوره یوسف العظمه قبل از استقلال و همچنین پس از استقلال سوریه نقش فعالی داشتند.

دیبو درباره نقش نظامی کُردهای سوریه گفت: نقش نظامی کُردها، مبارزه با گروه‌های مسلح تکفیری-تروریستی همچون داعش و همقطاران آن است و تاسیس نیروهای سوریه دموکراتیک اقدامی در مسیر عاری شدن سوریه از تروریسم و استبداد است به گونه‌ای که ضمن مبارزه با داعش با اشغالگری ترکیه در بخش‌هایی از خاک سوریه مقابله می‌کند چرا که فرقی بین داعش و نظام ترکیه نیست.

وی با بیان اینکه در سایه مواضع ضد و نقیض جامعه بین المللی در قبال پرونده سوریه اوضاع سوریه پیچیده‌تر خواهد شد، گفت: مساله خلاصی از چنگ داعش تنها ایده مورد توافق همه سوری‌هاست که از بدیهیات تلقی می‌شود و کُردها هم در این راه مشارکت فعالی دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *