ضرورت توجه به تثبیت مالکیت دولت در شورای حفظ حقوق بیت المال

5:00 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۵۷۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: یکی از بحث‌های اساسی شورای حفظ حقوق بیت المال تثبیت مالکیت دولت به تفکیک اراضی دولتی و خصوصی است که کمیسیون ماده واحده در این زمینه نقش اساسی دارد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارکرد: یکی از بحث‌های اساسی شورای حفظ حقوق بیت المال تثبیت مالکیت دولت به تفکیک اراضی دولتی و خصوصی است که کمیسیون ماده واحده در این زمینه نقش اساسی دارد.

وی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اشاره به اینکه متاسفانه کمیسیون ماده واحده با کندی کار مواجه است، گفت:  خیلی از گلایه های مردم این است که پرونده ها در فرایند رسیدگی کمیسیون زمان بر شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: همچنین در مواردی دولت و در مواردی نیز مردم گلایه دارند که دقت کافی در بررسی‌های این کمیسیون انجام نمی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: مستند سازی اسناد موضوع بسیار مهم  و دردناک است که برگ اصلی و ورقه که مربوط به حقوق دولت و مردم است، مفقود شود.

این مقام ارشد قضائی استان تاکید کرد: استانداری باید با همکاری سازمان های مربوطه برای مستندسازی اسناد مالکیت تلاش کند تا حقوق مردم و دولت حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه شورای حفظ حقوق بیت المال نمی تواند درباره موضوعات مصلحت اندیشی کند، ادامه داد: شرکت آب منطقه ای استان کرمان باید برابر مقررات بررسی های لازم درباره چاه های واقع در شهر کرمان که آب آنها به سایر نقاط منتقل شده را انجام دهند و راهکار قانونی صحیح را مطرح کنند.

 وی بر تشکیل تیم مشترکی برای سند دار کردن رودخانه های استان کرمان تاکید کرد  و افزود: ادارات باید تیم کارشناسی داشته باشند تا دسترسی به اطلاعات دقیق به آسانی انجام شود.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *