سوال از وزیر بابت "واردات واگن"/ ایران ظرفیت "صادرات واگن" به کشورهای جهان را دارد

8:35 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۵۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیسیون صنایع و معادن گفت: در شرایط فعلی وبا توجه به وجود چند کارخانه واگن سازی نیازی به انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی در راستای ساخت واگن نداریم.

نیازی به وارادات واگن نداریم/ وزیر صنعت باید پاسخگوی این موضوع باشدسید جواد حسینی کیا دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره انعقاد قرارداد برای خرید واگن از روسیه و چین از سوی کشورمان با وجود اینکه چندین کارخانه واگن سازی در داخل کشور وجود دارد اظهار کرد: با توجه به تحقیقاتی که در خصوص این موضوع در کمیسیون صنایع و معادن صورت گرفته است مشخص شده که شرکت واگن سازی رجا در راستای انعقاد قرارداد پیرامون ساخت واگن با شرکتهای روسی و چینی رایزنی هایی را انجام داده است.

وی افزود: طبق اخبار واصله با خبر شده ایم که حتی شخص وزیر راه نسبت به این موضوع واکنش جدی را نشان داده و درخواست کرده است که این موضوع به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

دبیر کمیسیون صنایع ومعادن مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت ساخت واگن در کشورمان وجود دارد قطعا نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن پیرامون انعقاد این قرارداد از وزیر صنعت و معدن و وزیر راه سوال خواهند کرد تا از جزئیات این پرونده مطلع شوند.

حسینی کیا با بیان اینکه بیش از 5 کارخانه واگن سازی در کشورمان وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر شرایط مساعدی در کارخانه های واگن سازی کشورمان حاکم است و نیازی به انعقاد قرارداد با کشورهای خارجی به منظور ساخت واگن احساس نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط فعلی حتی ظرفیت صادرات واگن به کشورهای منطقه وجهان را دارد از این رو لزومی برای انعقاد قرارداد میان ایران با کشورهای دیگر به منظور ساخت واگن احساس نمی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *