رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

21:20 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۷۰۴
مزایده ها و حراجی های بزرگ را همواره مردم به دلیل فروش آثار هنری معروف به مجموعه دار ها می شناسند، اما شاید برای شما جالب باشد که برخی از اجناسی که با قیمت بالا در مزایده به فروش رسیده است را اجناسی عجیب تشکیل می دهند.

به گزارش به نقل از اتاق خبر، مزایده ها و حراجی های بزرگ را همواره مردم به دلیل فروش آثار هنری معروف به مجموعه دار ها می شناسند. اما شاید برای شما جالب باشد که برخی از اجناسی که با قیمت بالا در مزایده به فروش رسیده است را اجناسی عجیب تشکیل می دهند. تعدادی از این اجناس و قیمت هایی که این اجناس به فروش رسیده آمده است در ادامه می خوانید.

توالت جان لنون

جان لنون به عنوان یکی از به یاد ماندنی ترین اعضای گروه موسیقی بیتل ها مشهور بود. در یک حراجی پیشنهاد هایی برای توالت خانه ای که وی در برکشایر از سال 1969 تا 1972 سکونت داشت رسید. در واقع لنون به طراح خانه گفته بود که کاسه توالت را بعد از نصب کاسه توالت جدید برای استفاده به عنوان گلدان نگه داری کند.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

کاسه توالت قدیمی تا 40 سال در انباری طراح خانه تا زمان مرگش ماند. توالت قبل از حراج قیمتی 750 تا 1000 دلار قیمت خورد و عاقبت با قیمت 1000 دلار فروحته شد.

دندان مصنوعی چرچیل

یک ست از دندان های مصنوعی چرچیل در یک مزایده به قیمت 23000 دلار درست در روزی که بخشی از دست نوشته های وی در فضای مجازی منتشر شد به فروش رفت. نخست وزیر سابق بریتانیا که برای سخنرانی های خود شهرت زیادی داشت صاحب تعدادی دندان مصنوعی بود.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

براساس گفته های منشی خصوصی وی، علت اینکه چرچیل تعداد زیادی دندان مصنوعی داشت هراس وی از گم کردن آنها بود. در مزایده این دندان های مصنوعی به قیمت 15200 پوند ( 23700دلار) فروخته شدند که تقریبا 3 برابر قیمت پیشبینی شده بود.

کشتی تفریحی غول پیکر

گرانترین چیزی که تاکنون در مزایده وب سایت ایی بِی تاکنون فروخته شده است یک کشتی تفریحی به طول 405 فوت (در حدود 123 متر) بوده که لقب اَبر کشتی را به خود اختصاص داد. قیمت نهایی در مزایده این کشتی 168 میلیون دلار بود که حتی برای صاحب اصلی آن که کشتی را با قیمت 84 میلیون دلار خریده بود نیز غیرمنتظره بود.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

این کشتی تفریحی که به گیگا یات معروف بود توسط طراح کشتی سابق به نام فرانک مولدر طراحی شده بود.

لباس مرلین مونرو

لباسی که مرلین مونرو در مراسمی که به مناسبت تولد جان اف کندی رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 1962 پوشیده بود با قیمت باور نکردنی یک میلیون دلار در مزایده به فروش رسید. این لباس بدن نما در حراج کریستی به قیمت 12000 دلار به فروش گذاشته شد و با پیشنهاد نهایی 1.267500 میلیون دلار فروخته شد.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

این لباس توانست رکورد فروش یک لباس زنانه آبی مربوط به پرنسس دیانا را که با قیمت 225000 دلار دو سال قبل به فروش رسیده بود را به آسانی شکست.

دست های ادوارد دست قیچی

در بخش مربوط به دنیای سرگرمی حراج کریستی، دست های شخصیت سینمایی ادوارد دست قیچی به قیمت 16000 دلار فروخته شد. این درحالی بود که قیمت واقعی این دست هایی که از فولاد و چرم ساهته شده بودند تنها 5000 دلار قیمت داشتند.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

این دست های قیچی وار توسط گریمور و طراح معروف سینمای آمریکا به نام استن وینستون ساخته شده بود.

هندوانه سیاه

یک هندوانه سیاه رنگ در ژاپن به قیمت 6100 دلار فروخته شد و لقب گرانترین هندوانه فروخته شده در این کشور و شاید در جهان را به خود اختصاص داد. این هندوانه 7.7 کیلویی که نوبرانه محسوب می شد در هوکایدو کشت شده بود.

عجیب و گرانترین اجناس فروخته شده در جهان+تصاویر

علت قیمت بالای این هندوانه این است که این میوه در ژاپن محصولی بسیار لوکس محسوب می شود و به عنوان هدیه نیز در میان مردم رد و بدل می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *