جذب نیروهای جدید در دانشگاه ها / جبران بخشی از کسری بودجه

3:55 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۷۵۵
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از جذب نیروهای جدید در دانشگاه ها خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ، محمدحسین امید، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به متعادل کردن توزیع اعتبارات دانشگاه ها و رسیدن به عدالتی نسبی در توزیع اعتبارات گفت: وزارت علوم درسال آینده به دانشگاه های با عملکرد بهتر توجه بیشتری خواهد داشت.

معاون اداری مالی وزارت علوم با اشاره به توسعه کمی دانشگاه ها در استان ها و توزیع نامناسب اعتبارات گفت: حق استان های تک دانشگاهی همانند استان گیلان و چند استان دیگر با این روش ضایع می شد که با ملاک قرار دادن کیفیت، حق این دانشگاه ها تا حدود زیادی جبران می شود.

امید با اشاره به کسری های بودجه سال های ۹۰، ۹۱ و۹۲ از جبران بخشی از این کسری ها توسط درآمد اختصاصی دانشگاه ها و تقبل حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در مذاکرات انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خبر داد.

وی افزود: با توجه به اینکه در طول برنامه پنجم، سهمیه ای به دانشگاه ها در زمینه نیروی انسانی داده نشده، قرارشد نیاز به نیروی انسانی اعلام شده و از طریق آزمون، فرآیند جذب انجام شود که سه برابر ظرفیت پذیرش اولیه خواهد بود که با بررسی سوابق متقاضیان اسامی نهایی پذیرفته شدگان اعلام می شود.
  1. انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *