طرح برخورد با هنجار شکنی‌ها در ایام عزاداری ماه محرم ابلاغ شد

5:30 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۷۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آسیابی با ابلاغ طرحی از فرماندهی انتظامی سمنان خواست تا با هنجار شکنان برخورد قاطع و قانونی شود.
طرح برخورد با هنجار شکنی‌ها در ایام عزاداری ماه محرم ابلاغ شدبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به این مطلب که حفظ شان و منزلت ماه محرم و عزاداری مناسب با سالار شهیدان، خواست عموم مردم مسلمان می باشد با ابلاغ طرحی از فرماندهی انتظامی سمنان خواست تا با هنجار شکنان برخورد قاطع و قانونی شود.

وی با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری که  قمه زنی را حرام و ممنوع  می دانند، انجام این عمل در انظار و اماکن عمومی مصداق  جرم  تظاهر به عمل حرام بوده و نیز به عنوان یک عمل غیر متعارف اخلال در نظم عمومی محسوب می شود.

آسیابی گفت: با ابلاغ طرح برخورد باهنجار شکنی ها به ویژه قمه زنی در ایام عزاداری محرم از نیروز انتظامی خواسته شده است ابتدا تمام تلاش خود را در جهت پیشگیری از وقوع این عمل مجرمانه و غیر متعارف بکار گیری نماید.

وی افزود مطمئنا مردم شریف و عزاداران حسینی همکاری خوبی در جهت ایجاد نظم عمومی در مراسم خواهند داشت و در صورت وقوع جرایم مخل نظم عمومی و هنجار شکنی توسط برخی افراد ضابطین به وظایف خود در مواجهه با جرایم مشهود اقدام قاطع و قانونی خواهند داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *