بستر همکاری در آموزش علوم پزشکی با آلمان وجود دارد

21:20 - 18 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۸۰۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
هیات علمی بلند پایه آلمانی پیش از ظهر امروز با قائم مقام و معاون کل، معاون آموزشی و معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش گروه جامعه به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشستی که روز یکشنبه 18 مهرماه 1395 با حضور هیاتی آلمانی متشکل از معاون وزیر آموزش و پژوهش، رییس چندین مرکز تحقیقاتی و جمعی از چهره های علمی تشکیل شد، به تشریح وضعیت آموزش علوم پزشکی کشور پرداخت. 

 لاریجانی با بیان پیشینه علوم پزشکی کشور گفت: با ادغام نظام آموزش و درمان اکنون دانشگاههای علوم پزشکی کشور مسئولیت امور آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان در منطقه تحت پوشش خود برعهده دارند.

بسترهای مناسبی برای همکاری با  کشور آلمان در زمینه آموزش علوم پزشکی در کشور وجود دارد

معاون آموزشی وزارت بهداشت توسعه منابع انسانی حوزه سلامت را یکی از برنامه های اصلی نظام سلامت طی دهه های اخیر ذکر کرد و اظهار داشت: پیشرفت های چشمگیری در این حوزه به دست آمده که ارتقای رتبه کشور در نظام های رتبه بندی جهانی گویای این مطلب است. 

 لاریجانی به تشریح روند توسعه کمی آموزش علوم پزشکی طی حدود 2 دهه گذشته گفت: کشور ما در حوزه تولیدات علمی نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و در حوزه علوم پزشکی آمارهای جهانی گویای حرکت رو به جلوی کشور در حوزه علوم پزشکی است. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت از برنامه های کلان جمهوری اسلامی ایران برای توسعه نوآوری در کشور سخن گفت و افزود: در راستای اسناد بالادستی کشور برنامه تحول در آموزش علوم پزشکی از سال گذشته تدوین شده و در دست اجرا است. 

 لاریجانی ایجاد نیازهای جدید در نظام سلامت را از دیگر عوامل لزوم تحول در آموزش علوم پزشکی ذکر کرد و گفت: برنامه های تحول برای ارتقای پاسخگویی آموزش به این نیازها تدوین گردیده است.

بسترهای مناسبی برای همکاری با  کشور آلمان در زمینه آموزش علوم پزشکی در کشور وجود دارد

وی برخی از محورهای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی از جمله تمرکززدایی در آموزش علوم پزشکی، توسعه آموزش مجازی، حرکت به سمت بین المللی سازی و همکاری با دانشگاههای معتبر جهان و اعتباربخشی مراکز ملی آموزش علوم پزشکی را ذکر کرد و خاطرنشان کرد: توسعه تمامی کشورها در گرو توسعه منابع انسانی بخش های مختلف است و وزارت بهداشت ایران به عنوان متولی سلامت کشور مسئولیت تربیت نیروی انسانی این بخش را بر عهده دارد و در راستای بهبود هرچه بیشتر این فرایند تلاش می نماید. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم را یکی از محورهای مهم تحول در آموزش علوم پزشکی برشمرد و گفت: با پیاده سازی این برنامه شاهد جهشی بزرگ در آموزش علوم پزشکی کشور خواهیم بود. 

 لاریجانی اذعان داشت: با اجرای برنامه های تحول و ظرفیت هایی که طی سال های متمادی در آموزش علوم پزشکی کشور ایجاد شده، امکان همکاری با سایر کشورهای جهان بیش از پیش فراهم شده است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به امکان همکاری مشترک با کشور آلمان در زمینه آموزش علوم پزشکی، اظهار داشت: لازم است با تدوین چارچوبی مشخص این همکار در قالب برنامه ای روشن طراحی و پیگیری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *