"عهد پدری" روایتی از زندگی یک مرجع تقلید

16:30 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۸۳۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
مستند "عهد پدری" درباره زندگی و فعالیت های علمی و اجتماعی آیت الله علوی گرگانی، دوشنبه 19 مهر به روی آنتن شبکه افق می رود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، آیت الله سید محمد علی علوی حسینی گرگانی در سال 1318 شمسی در نجف اشرف به دنیا آمد؛ هفت ساله بود که همراه پدرش به ایران آمد و به تحصیل علوم مختلف پرداخت.

او از همان اوانِ تحصيل، به تدريس كتب ادبيات و سطوح پرداخت و بارها سيوطى و مغنى و مطوّل، شرح شمسيه و شرح نظّام را تدريس كرد و در همان زمانِ نوجوانى یعنی در 16 سالگى كتاب «كشف الغاشية عن وجه الحاشيه» را تأليف نمود.

این عالم بزرگ و استاد برجسته حوزه علمیه که دارای رساله عملیه نیز هست، علاوه بر امور علمی به فعالیت های اجتماعی نیز مبادرت ورزیده و علاوه بر اجازه مصرف بخشى از وجوه شرعيه براى احداث بناهاى عام المنفعه، خود نيز به بنيادِ مسجد، حسينيه، درمانگاه و صندوق قرض الحسنه در نقاط مختلف اقدام کرده است.

مستند «عهد پدری» درباره زندگی آیت الله علوی گرگانی شامل گفت وگو با این مرجع تقلید و نیز شاگردان و فرزندش، کاری از مراد نظری به عنوان تهیه کننده، دوشنبه 19 مهرماه ساعت 21:30 و تکرار آن ساعت های 9 و 15 روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *