سرگذشت یک تعزیه‌خوان روایت می‌شود

0:20 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۰۹۳۶
در تماشاخانه سنگلج، نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابوالفضل حاج علی‌خانی»‌ با نگاهی به سرگذشت یک تعزیه‌خوان روایت می‌شود.
به گزارش گروه فرهنگی ، نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابوالفضل حاج علی‌خانی» که از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه می‌رود، زندگی یک اشقیاء خوان معروف را روایت می‌کند که از کودکی نزد پدر تعزیه‌خوانی کرده است.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «حشمت عسگری» که هم‌اینک معلم بازخریدی آموزش‌وپرورش است از کودکی نزد پدرش تعزیه‌خوانی می‌کرده و بعد از سال ها نسخه‌نویسی چیره‌دست و اشقیاء خوانی به نام گشته است. در مقطعی از زندگی او دچار شک و تردید می‌شود و همین مقدمه‌ی مخاطرات عجیبی است که سرنوشتی متفاوتی را برای او رقم می‌زند.

در نمایش «خسوف» با توجه به زمان‌های موازی در روایت اثر از تکنیک مولتی مدیا استفاده می‌شود که در کنار استفاده از مولفه های اجرایی تعزیه، مخاطب شکل متفاوتی ازاین‌گونه نمایش‌ها را مشاهده می‌کند. در این نمایش ابوالفضل حاج علی‌خانی، شقایق فتحی، بهروز سرو علیشاهی، افشین غیاثی و سعید دولتی ایفای نقش می‌کنند.

نمایش «خسوف» به نویسندگی «ابوالفضل حاج علی‌خانی»‌ و کارگردانی «شقایق فتحی» و «ابوالفضل حاج علی‌خانی» از روز یکشنبه ۲۵ مهرماه هرروز به‌غیراز شنبه‌ها رأس ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *