رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیمت جهانی نفت در مدار نزو لی قرار گرفت

11:49 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۰۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
تردیدها در مورد اینکه توافق اوپک در مورد کاهش تولید نمی تواند مازاد عرضه جهانی را مهار کند موجب شد تا قیمت نفت امروز کاهش یابد.
 به گزارش گروه اقتصاد، تردیدها در مورد اینکه توافق اوپک در مورد کاهش تولید نمی تواند مازاد عرضه جهانی را مهار کند موجب شد تا قیمت نفت امروز کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 35 سنت، معادل 0.67 درصد کاهش به 51 دلار و 58 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 39 سنت، معادل 0.78 درصد کاهش به 49 دلار و 42 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قصد دارد تا زمان نشست ماه نوامبر این سازمان ددر وین، بر سر جزئیات طرح کاهش تولید نفت به توافق برسد. این سازمان قصد دارد تولید خود را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز برساند.

تولید فعلی اوپک روزانه 33.6 میلیون بشکه است.

اما تحلیلگران هشدار می دهند که انتظار در مورد نشست این هفته استانبول با حضور تولید کنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک بیش از حد بالاست.

مورگان استنلی روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: «نشست بین تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک (از جمله روسیه) این هفته یکی از تیترهای مهم خبری مطرح در بازار نفت است. انتظار نداریم توافق مهمی با روسیه صورت گیرد.»

«همچنین شایان ذکر است که وزرای نفت ایران و عراق در این نشست حضور نخواهند داشت.»
حتی اگر توافقی نیز به دست آید، تحلیلگران تصور نمی کنند این توافق منجر به افزایش قابل توجه قیمت ها شود، زیرا کاهش تولید اعلامی چندان زیاد نیست و تردیدهایی در مورد امکان اجرای این توافق در میان کشورهای عضو رقیب وجود دارد.

عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک آب سردی بر پیکر تحلیلگران امیدوار به طرح کاهش تولید ریخته و اعلام کرده که قصد دارد تولید خود را در سال 2017 باز هم افزایش دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *