رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ویکی‌لیکس سخنرانی‌های گرانقیمت کلینتون در وال‌استریت را افشا کرد

12:35 - 19 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۰۲۹
وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس گزیده‌ای از سخنرانی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، در وال‌استریت را که به صورت خصوصی برگزار شده بود، افشا کرد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از تسنیم، ویکی‌لیکس این اطلاعات را از طریق هک ایمیل‌ جان پادستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون، به دست‌آورده است. ستاد انتخاباتی کلینتون هنوز صحت ایمیل‌های افشاشده را تأیید نکرده‌است. اما جولیان آسانژ، مؤسس ویکی‌لیکس، را به تلاش برای تخریب وجهۀ هیلاری کلینتون متهم کرده‌است.

سخنرانی‌های کلینتون برای مدیران وال‌استریت، که وی در ازای آن‌ها پول نیز دریافت کرده‌است ، یکی از مسائل اصلی در جریان رقابت انتخاباتی میان کلینتون و برنی سندرز بود. سندرز گفته بود رقیبش باید محتوای سخنرانی‌های خود را فاش کند ولی کلینتون این درخواست را رد کرد.

به گزارش پرس تی وی، بر اساس ایمیل‌های افشاشده توسط ویکی‌لیکس، کلینتون در سخنرانی در جمع مدیران شرکت گلدمن ساکس، یکی از شرکت‌های مالی که عامل بحران اقتصادی قلمداد می‌شود، در اکتبر سال 2013 (مهر 1392) از اقدام علیه «پولدارهای واشنگتن» انتقاد کرده‌بود .

کلینتون در بخشی از سخنرانی مذکور دربارۀ بحران اقتصادی سال 2008 نیز سخن گفته‌است . وی از دخالت بیشتر وال‌استریت در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی به منظور جلوگیری از تکرار رویدادهایی همچون بحران مالی و اقتصادی دفاع کرده‌است.

برنی سندرز، رقیب هم‌حزبی کلینتون، نیز پیش‌تر خواستار افشای محتوای این سخنرانی‌ها شده‌بود

این در حالی است که بسیاری از منتقدان عملکرد وال‌استریت را عامل وقوع این بحران دانسته و خواستار برخورد با عوامل این بحران در وال‌استریت بودند.

اسناد افشا شده نشان می‌دهند کلینتون پس از پایان کار خود به عنوان وزیر خارجۀ امریکا در سال 2013، به سخنرانی‌های متعددی در جمع نهادهای امنیتی، بانک‌ها و دیگر مؤسسات مالی پرداخته و بابت هر سخنرانی دست‌کم 225 هزار دلار دریافت می‌کرده‌ است.

کلینتون همچنین در یک سخنرانی در جمع مدیران بانک ایتاو، در حمایت از تجارت آزاد فرامرزی سخن گفته است. این در حالی است که مواضع کنونی وی در این‌خصوص بسیار متفاوت است.

ویکی‌لیکس در حالی اقدام به انتشار سخنرانی‌های خصوصی هیلاری کلینتون کرده که توجه رسانه‌های جهان به سمت افشای مکالمۀ دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه کلینتون، علیه زنان معطوف شده‌است.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز/ایپسوس که نتایج آن جمعه منتشر شد نشان می‌دهد که کلینتون با جلب حمایت 43 درصد رأی‌دهندگان، 5 درصد از ترامپ (38 درصد) جلوتر است.

دومین مناظرۀ انتخاباتی ترامپ و کلینتون امروز صبح به وقت تهران برگزار شد.

پنجاه‌وهشتمین انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا قرار است روز ‎18 آبان 1395 برگزار شود تا جانشین باراک اوباما پس از دو دورۀ ریاست‌جمهوری مشخص گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *