سیاه پوشی میادین، معابر و اماکن عمومی در مرکز پایتخت

0:10 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۰۴۲
شهردار منطقه 11 تهران همزمان با ماه محرم و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به تشریح حال و هوای این روزهای محله های مرکزی پایتخت و اقدامات سیاه پوشی میادین و معابر پرداخت.

به گزارش گروه جامعه ، نصرالله آبادیان ضمن توجه به هویت مذهبی ساکنان محله های مرکزی شهر تهران که وجود هیئت های مذهبی و برگزاری آیین سوگواری در آن ها به دوران ناصری و طهران قدیم باز می شود گفت: با هدف هویت بخشی به سیمای شهر و ایجاد فضای مناسب برای عزاداری از سوی اداره زیبا سازی، سیاه پوشی، نصب ریسه و پرچم های مشکی و رنگ آمیزی جداول و المان های شهری در میادین و معابر پر تردد انجام شده است.

شهردار منطقه 11 همچنین اقدامات ویژه این منطقه در راستای کاهش آسیب به محیط زیست و تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ را در ایام محرم تشریح کرد.

وی با یاد آوری این که تولید بیش از حد زباله با استفاده از ظروف یک بار مصرف غیر قابل بازیافت در ایام محرم افزایش می یابد به بیان اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب به محیط زیست و جمع آوری و تفکیک پسماندهای خشک از مبدأ اشاره کرد و گفت: از آن جا که آموزش شهروندی مهم ترین رکن در کاهش آسیب به محیط زیست است و ارتقای آگاهی شهروندان در خصوص مضرات ظروف یک بار مصرف، علاوه بر حفظ سلامتی آنان بر میزان ایجاد خطرات زیست محیطی اثرگذار است؛ آموزش بازيافت در مساجد سطح منطقه از سوی اداره بازیافت انجام شده است.

آبادیان همچنین از توزيع مخازن ویژه تفکیک پسماند در مساجد و حسینیه های سطح منطقه، اهداي هداياي ويژه ماه محرم به نماز گزاران شركت كننده در آموزش بازيافت، آموزش خادمين مساجد جهت جمع آوري پسماند خشك و جمع آوري پسماند خشك در زمان برگزاري مراسم عزاداري خبر داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *