رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

200 شرکت دولتی تا پایان امسال واگذار می‌شود

2:45 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۱۴۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سازمان خصوصی‌سازی گفت: امسال 200 شرکت دولتی در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفته ‌است.
به گزارشسیدجعفر سبحانی با تشریح برنامه واگذاری‌ شرکت‌های دولتی در نیمه دوم امسال گفت: برای امسال ، 200 شرکت دولتی در فهرست واگذاری‌ها قرار گرفته که در حال قیمت‌گذاری و طی فرآیند واگذاری‌ آنها هستیم و بر این اساس امیدواریم تا پایان سال همه شرکت‌های مشمول واگذاری، به سرانجام برسد.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: تمامی شرکت‌هایی که از سوی سازمان خصوصی‌سازی واگذار شده‌اند، بدون استثناء به صورت مداوم، تحت نظارت این سازمان ادامه فعالیت می‌دهند و به موجب قانون، 5 سال نظارت بر حسن انجام کار آنها بر عهده سازمان است.
 
وی افزود: واحدهای واگذار شده به صورت دوره‌ای و حداقل دو نوبت در سال، مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند تا از روند و فرآیند تعیین‌شده برای آنها خارج نشوند؛ ضمن اینکه اگر لازم باشد تا این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند، حتما باید موافقت سازمان خصوص‌سازی را کسب کنند. در هر حال، سازمان از این ابزار برای نظارت بر آنها استفاده می‌کند.
 
به گفته سبحانی، سال گذشته ارزیابی کلی و دقیقی بر مبنای نظرسنجی از حدود 54 شرکتی که به صورت بلوکی واگذار شده بودند، انجام شد.
 
مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی افزود: شرکت‌های واگذار شده که 55 شرکت به صورت بلوکی واگذار شده‌اند، در این نظرسنجی مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند؛ به نحوی که نه تنها ازجانب سازمان خصوصی‌سازی، بلکه از سوی نهادهای نظارتی همچون مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز آمار، کار آماری دقیقی انجام شده که به صورت رسمی نتایج آن اعلام نشده است، اما کلیات آن نشانگر این است که اشتغال بخش‌خصوصی نه تنها بعد از واگذاری کاهش نداشته، بلکه 2 درصد هم رشد را نشان می‌دهد.
 
سبحانی خاطرنشان کرد: ممکن است در یک شرکت، تعداد کارگران 500 نفر بوده باشد که در مجموع تعداد آن، تقلیل یافته باشند؛ اما واگذاری در رشد کارایی و بهره‌وری، موثر بوده و بر خلاف آن است که گفته می‌شود واگذاری به بخش‌خصوصی، کمکی به پیشرفت اقتصادی نکرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *