مهمترین اعمال تاسوعای حسینی/عزاداری به شیوه سنتی انجام شود

12:31 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۱۵۸
در گفت و گویی که با یکی از کارشناسان علوم قرآنی داشته ایم، به مهمترین اعمال روز تاسوعای حسینی اشاره شده است که در متن زیر آن ها را می خوانید.
حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف مصباح حسینی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی با اشاره به اعمال سفارش شده در روز تاسوعای حسینی گفت: مهمترین عملی که بر انجام آن در تاسوعای حسینی تاکید شده، انجام عزاداری امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) است.

وی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: در بین عزاداری‌های مورد سفارش برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، باید توجه ویژه ای به انجام عزاداری به شیوه سنتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در راستای برپایی عزای حسینی به شیوه سنتی باید به این نکته توجه داشته باشیم که به هیچ عنوان اشعار اهانت آمیز در روند سوگواری ها راه  پیدا نکند و اینگونه عزدارای های سنتی و ناب زیر سوال برده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین مصباح حسینی همچنین توضیح داد: در زمینه کارهایی که در روند عزاداری باید از آن ها دوری کرد، باید به قمه زنی اشاره کرد، چراکه مراجع بزرگوار تقلید تاکید بسیاری داشته اند که عزاداران تا جایی که می توانند با اشعار سنتی و عزاداری‌های منطقی و مستند، برای حضرت ابوالفضل (ع) و امام حسین (ع) سوگواری کنند. 

وی خاطرنشان کرد: عزاداری به شیوه اصیل و درست باعث می شود که انسان در زمینه دیگر اعمال عبادی و در سایر دوره های زندگی نیز، قدم های درستی بردارد.

گفتنی است، درخصوص اعمال سفارش شده در روز تاسوعا همچنین می توان به چهار ركعت نماز اشاره کرد که در هر ركعت حمد و پنجاه مرتبه توحيد سفارش شده است. اين نماز مطابق است با نماز امير المؤمنين عليه السلام كه فضيلت بسيار دارد و بعد از نماز فرموده ذكر خدا بسيار كند و صلوات بسيار بفرستد بر رسول خدا صلى الله عليه و آله و بر دشمنان ايشان لعن بفرستد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *