افزايش كيفيت خدمات رسانی به زوار كربلا/آغاز انتقال مسافران از طریق مرز دریایی به عراق

5:55 - 20 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۲۱۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: سال گذشته موضوع تردد زائران از مرز شلمچه در شرایط مطلوب و با کمترین مشکلات برگزار شد و قصد داریم در سال جاری نیز این کار را باکیفیت بهتری نسبت به سال‌های گذشته انجام دهیم.
به گزارش گروه اقتصاد ، اسماعیل زمانی در نشست با راجح الموسوی، سفیر عراق در ایران، گفت: از دولت عراق انتظار داریم تا در مسیر نجف اشرف به کربلای معلا امکانات بیشتری را برای زائران بسیج کند و ما نیز سعی می‌کنیم تا بخشی از این امکانات را فراهم کرده و به عراق در این خصوص یاری‌رسانیم.
 
زماني گفت: امسال نیز از بندر خرمشهر می‌خواهیم تا کار انتقال مسافرین از طریق مرز دریایی به عراق را آغاز کرده و فشار موجود را از روی مرز شلمچه کاسته و از طریق اروند رود نیز تعدادی از زائران وارد خاک عراق شوند.
 
وی بابیان اینکه امروز نخستین شناور عراقی از عراق وارد آب‌های ایران شد تا با انتقال مسافر بین دو طرف این کار صورت پذیرد، افزود: ما نیز شناورهای منطقه را بسیج خواهیم کرد و از شرکت‌های کشتیرانی می‌خواهیم تا در این موضوع گام مثبتی بردارند.
 
مديرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه چنین جلساتی باهدف کار بیشتر در مرز شلمچه و موضوع ترد زائران اربعین حسینی برگزار می‌شود، گفت: قصد داریم با انتقال مشکلات و کاستی‌ها به سفیر عراق، مسئولان عراقی را از جزئیات کار باخبر سازیم تا در راستای برچیدن موانع تمهیداتی در کشور همسایه اندیشیده شود.
 
زمانی افزود: از دولت عراق انتظار داریم تا در مسیر نجف اشرف به کربلای معلا امکانات بیشتری را برای زائران بسیج کرده و ما نیز سعی می‌کنیم تا بخشی از این امکانات را فراهم کرده و عراق را در این موضوع یاری کنیم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان گفت: در ایام اربعین موضوع بازگشت زائران به کشور یکی از معضلات موجود است که امیدواریم این همکاری بین دو طرف صورت پذیرد و در صورت توافق تعدادی اتوبوس از داخل کشور وارد خاک عراق شده و تا کربلای معلا برای انتقال مسافران خدمت‌رسانی کنند.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *