باید فریاد امام حسین(ع) را در گوش آل سعود خواند/ اگر دین ندارید آزاده باشید

10:50 - 21 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۵۴۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: باید فریاد امام حسین(ع) را در گوش آل سعود خواند.
باید فریاد امام حسین(ع) را در گوش آل سعود خواند/ اگر دین ندارید آزاده باشید
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در بنیاد علوم وحیانی اسرا اظهار کرد: مبارزه و مجاهده کبیری در سوره فرقان آمده است و سوره فرقان سوره مکی است و جهاد سور مکی، فرهنگی و فقهی است.

وی گفت: سالارشهیدان سه گستره داشتند؛ در این حرکت عاشورایی، حضرت راهبان را هم هدایت کردند و حتی وقتی در قتلگاه هم حاضر شدند با ندای اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید یک پیام جهانی فرادینی را به دنیا بیان کردند.

این مرجع تقلید بیان کردند: ایشان فرمودند یک وظیفه مشترک انسانی با همه مردم جهان داریم که فرای هر مذهبی باید به آن پایبند باشیم. امروز باید این سخن را خطاب به آل سعود گفت که اگر مسلمان هم نباشید نباید این چنین زنان و کوکان یمنی را به خاک و خون بکشید.

وی افزود: زمانی که فردی درگیر هوای نفس شد، مشکلی شخصی دارد که در بیان امام علی (ع) بیان شده است که این جنگ، جنگ فردی است، اما در جای دیگر می فرمایند دین در دست اشرار اسیر شده است.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: سقیفه و سقفی‌ها قرآن و فرهنگ دینی را به اسارت گرفتند؛ مکتب به اسارت رفته که خودش اسیر است چگونه درس آزادی می‌دهد؟ اگر بخواهیم از آزادی و حریت سخن بگوییم باید از یک مکتب مدد بگیریم، حال اگر خود مکتب را به اسارت ببرند قطعا مسیر جدیدی در مقابل ما است.

وی گفت: اسراییل و صیهونیست‌ها وجدان عمومی را به اسارت بردند، همان‌هایی که این همه جنایت در یمن می‌بینند و هیچ نمی‌گویند و این گونه مواقع ساکت هستند.

این مرجع تقلید بیان کرد: اصرار خداوند این است که مبادا این گروه از افراد مومنان و مردم را شستشوی مغزی بدهند و مکتب را به اسارت ببرند و فرهنگ دینی را اسیر کنند؛ فرهنگ مردم به اسارت رفته که این ظلم‌ها را در حق مردم می‌بینند و سکوت می‌کنند.

وی گفت: اینکه سفارش شده است که مردم در مراسم عزاداری به یکدیگر شعار خون خواهی امام حسین(ع) بدهند به این دلیل است که باید فرهنگ خون خواهی از امام در همیشه تاریخ با مومنان همراه باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *