ضرورت مبارزه جدی و هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در عزاداری‌ها

5:45 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۵۴۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وعاظ و مداحان امام حسین(ع) در برهه کنونی مقابله جدی و هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در عزاداری‌ها و هر آن چیزی است که ما را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می‌کند.
ضرورت مبارزه جدی و هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در عزاداری‌ها
به گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ضمن تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا(ع) و یاران عاشورایی ایشان اظهار کرد: گرچه ماه محرم ماه عزا و مصیبت اهل بیت(ع) است، اما همین ماه دارای برکات و دستاوردهایی است که از آن می‌توان در مسیر اصلاح جامعه و هدایت مردم به سمت فضایل و دوری از رذایل اخلاقی و انسانی به برکت دستگاه عظیم اباعبدالله الحسین (ع) استفاده کرد.

وی افزود: در واقع ماه محرم در کنار غم و مصیبت عظمایی که دارد، در آن درب‌های رحمت و فیض الهی به سوی امت اسلامی گشوده می‌شود و به همین خاطر است که از امام حسین(ع) به عنوان مصباح هدایت و سفینه نجات یاد شده است.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از این حیث کسی که حقیقتاً بر کشتی نجاتی چون خیمه امام حسین(ع) بنشیند و در خودسازی خود جدی هم باشد، بی شک از گرداب‌های گناه و معصیت رهایی خواهد یافت و به ساحل امن آرامش واقعی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه البته دشمنان برای همین دستگاه عظیم انسان ساز نیز توطئه و نقشه کشیده‌اند، گفت: اساساً یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وعاظ و مداحان امام حسین(ع) در برهه کنونی مقابله جدی و هدفمند با بدعت‌ها و انحرافات در عزاداری‌ها و هر آن چیزی است که ما را از حقیقت پیام نهضت عاشورا غافل می‌کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه از جمله برکات و دستاوردهای مجالس امام حسین(ع) احیای دین و باقی ماندن مردم بر صراط مستقیم الهی است، گفت: آنچه ضرورت دارد این است که ما باید با بصیرت حسینی و توجه همزمان برای ارتقای شور و شعور عاشورایی، مردم را با حقایق جهان امروز به خصوص مسایل جهان اسلام آگاه کنیم و از سویی باید مسایل حماسی و عقلانی عاشورا گفته شود تا بهتر بتوان در مقابل دشمنان اسلام جبهه گیری کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *