تهران در یک قدمی اتمام شبکه بزرگراهی/ آمادگی مدیریت شهری برای توقف صدور مجوز ساخت و ساز

14:15 - 21 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۵۸۱
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری آمادگی دارد تا اگر لازم باشد دیگر مجوز ساخت و ساز در تهران صادر نکند، مشروط بر این که هزینه های نگهداری پایتخت را تأمین کنند.

به گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: کمیسیون ماده 5، متولی صدور پروانه ساخت و ساز است که نمایندگان چند وزارت خانه در آن حضور دارند و آنچه در حوزه ساخت و ساز اتفاق می افتد، به امضای نمایندگان وزارت خانه های عضو این کمیسیون می رسد.

وی با تأکید بر این که در حال حاضر، تهران در دوران گذار از شهری «خودرو محور» به شهری «ریل محور» قرار دارد، اعلام کرد: البته شهرهایی همچون لندن و توکیو هم این دوران را سپری نموده اند و امروز در شهرهای پیشرفته دنیا، توسعه ریل محور، اساس توسعه است و اقدامات و فعالیت های شهری در این شهرها بر اساس شکل گیری مترو و نحوه استقرار ایستگاه ها و توسعه خطوط مترو صورت می پذیرد.

روزانه 3 میلیون نفر از شهرها و شهرک های اطراف وارد تهران می شوند

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مباحث ترافیکی در توسعه شهری به عنوان یک اصل پذیرفته شده، اظهار کرد: الزامات ترافیکی در قالب عارضه سنجی های ترافیکی، موضوعی است که رعایت آن در ساخت و سازهای شهری لازم الاجراست و مورد توجه قرار می گیرد.

حسینی با بیان این که مدیریت شهری در تهران، تمام تلاش خود را به منظور توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی به کار گرفته، تصریح کرد: طبق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، شبکه بزرگراهی پایتخت 555 بزرگراه دارد که در حال حاضر 545 کیلومتر آن ساخته شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با تأکید بر این که علاوه بر این، شبکه ریلی پایتخت نیز شامل 7 خط مترو است که در حال حاضر 5 خط آن فعال و در دست بهره برداری است و 2 خط دیگر نیز ظرف سال جاری و سال آینده به پایان رسیده و به بهره برداری می رسند، اضافه کرد: متأسفانه برخی سیاست ها منجر به افزایش جمعیت تهران شده و روزانه 3 میلیون جمعیت به این کلان شهر تردد می کنند.

هیچ جای دنیا 3 باند از خیابان سه بانده خودرو پارک نمی کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که هر روز از شهرها و شهرک های اطراف تهران همچون پردیس، واوان و اندیشه، صدها هزار نفر به این کلان شهر سفر می کنند، اظهار کرد: شهرداری تهران موظف به خدمات رسانی به 3 میلیون نفری است که روزانه وارد این کلان شهر می شوند.

حسینی با بیان این که نیمی از بافت شهری تهران، قدمت صد ساله دارد و مسائل و مشکلات این کلان شهر یک‌شبه ایجاد نشده اند و موضوعات پایتخت باید همه جانبه دیده شود، تصریح کرد: با عدم صدور مجوز ساخت و ساز، معضل ترافیک تهران حل نخواهد شد، هر چند در مواردی به خاطر آثار و عوارض ترافیکی از مجوز ساخت و ساز صادر نکرده ایم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه برای حل مشکل ترافیک، ابتدا باید در فرهنگ ترافیک و نحوه استفاده از وسایل نقلیه تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا، مشاهده نمی کنیم یک باند از هر طرف خیابان متعلق به خودروها باشد و دو باند یک خیابان سه بانده به پارک خودروها اختصاص داشته باشد و همه باید یاد بگیریم تا مصالح جمعی را بر منافع فردی مقدم بدانیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *