هدایت درونی، لازمه شکل‌گیری انسان منتظر است/ فرد منتظر به آبروی مردم دست اندازی نمی‌کند

10:00 - 23 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۶۳۷
حجت الاسلام و المسملین نصیری فرد با اشاره به هدایت درونی به عنوان لازمه ای برای شکل گیری انسان منتظر، از دوری فرد منتظر به زمینه هایی چون دست اندازی به آبروی مردم، سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیری فرد عضو کمیسیون سبک زندگی شورای انقلاب فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: حالت انتظار به معنای اعتقاد به وجود غایبانه یک رهبر عادل است.

وی ادامه داد: حالت انتظار درحقیقت موجب پایداری و استقامت مؤمنان در امر دینداری می شود که در نهایت در انسان حالتی را ایجاد می کند که از ظلم به دیگران، دوری می کند.

رئیس اندیشکده راهبردی مطالعات "جهان" همچنین اظهار کرد: از زاویه ای دیگر، می توان به حالت انتظار اینگونه نگاه کرد که هدایت درونی و باطنی انسان ها، با عنایتی که امام زمان (عج) به انسان می کند انجام می پذیرد و در چنین وضعیتی، انسان منتظر شکل می گیرد.

وی درادامه صحبت های خود، یادآور شد: از ویژگی های مهم انسان منتظر این است که به جان و آبروی مردم دست اندازی نمی کند و اگر پست و مقامی داشته باشد، به آن به عنوان یک طعمه و فرصت دنیوی، نگاه نمی کند.

حجت الاسلام والمسملین نصیری فرد، توضیح داد: افرادی که به فکر مال و منال دنیوی هستند توانایی ایفای نقش یک مصلح اجتماعی را در خود نمی بینند چرا که حالت انتظار را درخود ایجاد نکرده اند.

عضو کمیسیون سبک زندگی شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: هر فرد منتظری می داند که حکومت امام زمان (عج) به شکل ناگهانی برپا می شود و هدف اصلی صاحب الزمان (عج) اصلاح جامعه محسوب می شود.

*بخش های بعدی گفت و گوی ویژه "جمعه های انتظار" را در هفته های آینده در همین بخش مطالعه کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *