امر به معروف تنها به ماه محرم اختصاص ندارد/ برای فرج امام زمان(عج)، بسیار دعا کنیم

8:58 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۶۵۶
حجت الاسلام والمسلمین مصباح حسینی با تأکید بر اینکه امر به معروف ونهی از منکر تنها به ماه محرم اختصاص ندارد، گفت: برای فرج امام زمان(عج)، بسیار دعا کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین سید یوسف مصباح حسینی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: امام حسین (ع) به برادرشان محمد حنفیه بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید بسیاری کردند.

وی ادامه داد: امر به معروف ونهی از منکر دو فریضه بزرگ الهی است که هر انسان بالغ مسلمانی باید بر انجام آن توجه بورزد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای انجام واجبات و ترک محرمات تنها به ماه محرم اختصاص ندارد و انسان ها باید در سایر روزهای سال نیز بر جاری بودن آن در زندگی هایشان توجه داشته باشند.

وی توضیح داد: عزاداری‌هایی که برای سید الشهداء (ع) انجام می شود باید به گونه ای باشد که رضایت قلبی امام زمان (عج) را در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: ما به عنوان بندگان خدا و عزاداران سید و سالار شهیدان (ع) باید سعی کنیم عبد صالح خداوند باشیم چرا که وقتی عبد خدا باشیم، مطیع پیغمبر خدا نیز می شویم و به دستورات ایشان در راستای عمل به حلال الهی و دوری از حرام الهی،عمل می کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: پس از اطاعت از پیامبر اکرم (ص) به ترتیب از علی بن ابیطالب (ع) اطاعت می کنیم تا به امام زمان (عج) می رسیم که در این راستا خود حضرت سفارش  کرده اند که برای فرج ایشان، بسیار دعا کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *