طرح جا به جایی تعطیلات آخر هفته پیگیری می کنیم

23:15 - 21 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۶۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در بیشتر کشورهای اسلامی جمعه و شنبه تعطیلی آخر هفته است و جا به جایی تعطیلات و تعطیل کردن روز شنبه یک تابو و خط قرمز نیست
به گزارش گروه اقتصاد ، علی رضا خائف،نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران گفت: نکته که باید در نظر گرفته شود این است که جا به جایی تعطیلات و تعطیل کردن روز شنبه یک تابو و خط قرمز نیست بلکه شنبه هم مانند روزهای دیگر هفته یک روز است و اتفاق مهمی که با تغییر تعطیلات آخر هفته رخ می دهد، فواید اقتصادی آن است.
 وی افزود: در نظر داشته باشید که هدف اصلی کمیسیون برای این تغییر اقتصادی است، ما هم اکنون به دلیل نا هماهنگی تعطیلات آخر هفته با بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات اقتصادی رو به رو می شویم و عملا ارتباطات اقتصادی و بین المللی ما چند روز در هفته با کشورهای دیگر قطع می شود و حالا با جا به جایی تعطیلات به جمعه و شنبه بخشی از این زیان ها جبران می شود. 

 نایب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران ادامه داد: در نظر داشته باشید که اکثر کشورهای جهان شنبه و یک شنبه تعطیل هستند و تعطیلات ما با آن ها همخوانی ندارد.

 وی اظهار کرد: نه تنها عربستان که بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر هم این تغییر و جا به جایی را انجام داده اند و آخر هفته آن ها جمعه و شنبه است. 

خائف افزود: از طرف دیگر در نظر داشته باشید که در بسیاری از کشورهای جهان دو روز تعطیلی آخر هفته دارند در صورتی که تعطیلی ما عملا در تقویم یک روز است و تنها وزارت خانه ها و نهادهای وابسته به دولت و البته مدارس هستند که پنجشنبه ها تعطیل اند و خیلی از شرکت ها، بانک ها و... تعطیل نیستند و در تقویم رسمی همان گونه که گفتم تنها جمعه تعطیل است در صورتی که در اکثر کشورهای اسلامی الان جمعه و شنبه روز تعطیل است و ما امیدواریم این تغییر در کشورما هم اتفاق بیفتد.



ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
به نظرم كار خوبي است.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
0
0
خیلی خیلی عالی است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *