جامعه آمریکا از فساد اخلاقی و دروغ‌گویی سیاستمداران آن، اشباع شده است

9:08 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۷۲۷
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل آمریکا، با بیان اینکه جامعه آمریکا از فساد اخلاقی و دروغ‌گویی سیاستمداران آن، اشباع شده است، گفت: نباید فراموش کرد که حتی پس از آنکه رابطه غیراخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و خانم "مونیکا لوینسکی" افشاء شد و دروغ گویی کلینتون هم در این رابطه عیان گشت، طبق نظرسنجی‌ها بر محبوبیت او افزوده شد!
جامعه آمریکا از فساد اخلاقی و دروغ‌گویی سیاستمداران آن، اشباع شده استفواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به رواج فساد اخلاقی در میان سیاستمداران آمریکایی، اظهار کرد: بخش زیادی از مناظره اخیر که میان دو نامزد تصدی ریاست کاخ سفید برگزار شد، دربرگیرنده مضامین غیراخلاقی و تهمت های به اثبات رسیده‌ای بود که  آن ها در مورد هم بکار بردند.

ایزدی با اشاره به صحه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان بر محتوای نوار افشا شده از وی که متضمن الفاظ رکیک علیه زنان است، گفت: در مناظره بامداد دوشنبه، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها نیز با اتهاماتی نظیر تسهیل شرایط برای فسادهای اخلاقی همسرش روبه رو شد که در قبال این اتهامات سکوت پیشه کرد تا به نوعی بر آن‌ها صحه بگذارد و حتی اعلام شد که وی در زمانی وکالت یک فرد متعرض به دختری 12 ساله را برعهده داشته است.

این کارشناس مسائل آمریکا علت رواج فسادهای اخلاقی در میان سیاستمداران و صاحب منصبان آمریکایی را وضعیت بحرانی معیارهای انسانی و اخلاقی در جامعه آمریکا دانست و افزود: فساد در تمام شئون بویژه در مسائل اخلاقی و خانوادگی در جامعه آمریکا گسترده است و این امر به سبب گستردگی به بخشی از جامعه آمریکا یعنی سیاستمداران و سناتورهای آن هم سرایت کرده است.   

ایزدی با اشاره به معضلات فرهنگی و اخلاقی جامعه آمریکا، بیان داشت: اگر چه به سبب بافت فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه آمریکا، اصول و معیارهای جهانشمول اخلاقی در آن جامعه رنگ باخته‌اند و فرآیند تبدیل ضدارزش‌های انسانی به ارزش‌ها در جامعه آمریکا شتاب یافته است اما قطعا افرادی که از یک سطحی از فساداخلاقی فراتر می روند، با اقبال رای دهندگان آمریکایی مواجه نمی‌شوند. 

وی با اشاره به ساختار سیاسی و انتخاباتی معیوب و متصلب آمریکا اظهار کرد: اگر چه نامزدهای تصدی ریاست جمهوری آمریکا بعضا به سبب فسادهای اخلاقی و اقتصادی، پایگاه اجتماعی خود را از دست می‌دهند اما از آن جهت که سیستم انتخاباتی آمریکا تنها دو گزینه پیش روی رای دهندگان قرار می‌دهد و دایره انتخاب مردم آمریکا محدود است، ارتکاب فساد در سبد رای کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چندان تاثیر نمی‌گذارد.  

ایزدی با اشاره به درسی که می‌توان در داخل از فساد موجود در جامعه آمریکا و در میان سیاستمداران آمریکایی گرفت، بیان داشت: ظهور و علنی شدن فسادهای اخلاقی در میان سیاستمداران آمریکایی که برگزیدگان جامعه آمریکا محسوب می‌شوند، می‌تواند به افرادی که در داخل به نوع حکومت و شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه آمریکا اقبال نشان می‌دهند، پیام‌های مهمی را مخابره کند.

این کارشناس مسائل آمریکا، با بیان اینکه جامعه آمریکا از فساد اخلاقی و دروغ گویی سیاستمداران آن، اشباع شده است، گفت: نباید فراموش کرد که حتی پس از آنکه رابطه غیراخلاقی بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق آمریکا و خانم "مونیکا لوینسکی" افشاء شد و دروغ گویی کلینتون هم در این رابطه عیان گشت، طبق نظرسنجی‌ها بر محبوبیت او افزوده شد!

وی ادامه داد: حتی موضع‌گیری‌های کاندیداهای آمریکایی در قبال فسادهای اخلاقی یکدیگر برای تقبیح و مذمت این اعمال شنیع نیست، بلکه صرفا برای جمع آوری آرای رای دهندگان است؛ اینکه هیلاری کلینتون الفاظ رکیکی که ترامپ عله زنان بکار می‌برد را برجسته می کند به سبب آن است که آرای جامعه زنان آمریکا را به سمت خود معطوف کند.

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: افشاء فساد اخلاقی سیاستمداران و کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا حاکی از آن است که این کشور نه تنها در امر سیاست خارجی با مشکل و بحران مواجه است بلکه در مسائل فرهنگی و سیاست داخلی نیز با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبان است.   




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *