كارگاه «نظام عدالت برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان» برگزار شد

9:24 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۷۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
«کارگاه نظام عدالت برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان» با مشارکت معاونت ‌حقوقی قوه قضاییه و نمایندگان یونیسف و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، «کارگاه نظام عدالت برای حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان» با مشارکت معاونت ‌حقوقی قوه قضاییه و نمایندگان یونیسف و به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل برگزار شد.

کارگاه فوق با حضور کلیه قضات پرونده های اطفال و کودکان و قضات دادگاه کیفری استان اردبیل و نیز نمایندگان نهادهای مرتبط با حوزه اطفال و کودکان (آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان، بهزیستی، کمیته امداد امام(ره)، آموزش فنی و حرفه‌ای، زندان و کانون اصلاح و تربیت) برگزار شد.

مباحث مطروحه در این کارگاه شامل اصول ملی و مبانی مذهبی حمایت از حقوق کودکان، رویکرد ترمیمی به دادرسی ویژه اطفال و نوجوانان، اسناد و موازین بین‌المللی دادرسی اطفال و نوجوانان، مراحل رشد و تکامل روانی کودکان و کاربرد آن در رسیدگی قضایی، دادرسی ترمیمی، نظام حمایت اجتماعی، محیط حامی و تعامل و بالاخره بحث قضازدایی بود.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل در این زمینه بیان داشت: در این کارگاه تأکید اصلی بر پیشگیری از بزه دیدگی و حمایت از اطفال و نوجوانان، لزوم توجه به حقوق و مصالح کودک، توجه به نوع جرم و شدت و ضعف آن، رعایت اصول مصاحبه با کودکان، لزوم رعایت مصالح بزه دیده و جبران خسارت وی، نقش مددکار در آماده سازی نوجوان برای دادرسی، نقش مددکار در قضازدایی بود و خصوصیات مهم لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار گرفت.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *