۲ فروند ناو جنگی ایرانی به آب‌های نزدیک یمن اعزام شدند

14:13 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۸۶۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر است، ابتدا راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب می‌شود و مدتی را برای حراست از کشتی‌های تجاری عبوری از این منطقه که همواره مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، در منطقه خلیج عدن حضور خواهد داشت.
۲ فروند ناو جنگی ایرانی به آب‌های نزدیک یمن اعزام شدندبه گزارش گروه سیاسی ، ناو گروه 44 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اخیرا در یک ماموریت بین‌المللی راهی آب‌های آزاد شد. این ناوگروه، 14 مهر ماه یعنی در همان روزی که ناوگروه 43 از ماموریت پاکستان به کشور بازگشت، راهی این ماموریت شده است.

در این ماموریت، ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن رزمی الوند و ناوپشتیبانی بوشهر است، ابتدا راهی آب‌های آزاد در خلیج عدن و تنگه استراتژیک باب‌المندب می‌شود و مدتی را برای حراست از کشتی‌های تجاری عبوری از این منطقه که همواره مورد تهدید دزدان دریایی قرار می‌گیرند، در منطقه خلیج عدن حضور خواهد داشت.

سپس برای انجام یک ماموریت دیگر و با هدف رساندن پیام دوستی ملت ایران، راهی آب‌های بین‌المللی اقیانوس هند شده و از مسیر آب‌های آزاد در نزدیکی سواحل سومالی، راهی تانزانیا می‌شود.

پس از توقف چند روزه در سواحل تانزانیا و انجام مراحل و تشریفات سیاسی و بین‌المللی در تانزانیا، ناوگروه 44 در صورت مساعد بودن شرایط جوی، به آفریقای جنوبی و سواحل غربی این کشور که در اقیانوس اطلس واقع است، نیز اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: یمن ایران ناو جنگی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *