توافق ایران و بانک جهانی برای تهیه نقشه راه همکاری های فنی و مشاوره ای

14:41 - 22 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۸۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد گفت: در ملاقات با قائم مقام بانک جهانی توافق شد که نقشه راه همکاری‌های فنی و مشاوره ای حسب توافقات دوجانبه تکمیل و در اجرای آن تسریع گردد.
به گزارش گروه اقتصاد ، علی طیب‌نیا پس از شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول گفت: در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با جمهوری اسلامی ایران است.
 
علی طیب نیا در پایان سفر به واشنگتن و شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول طی گزارش کوتاهی از نتایج این سفر، این مطلب را بیان کرد.
 
وی همچنین گفت که در این سفر در جلسات رسمی بانک جهانی و صندوق بین المللی که گزارش مالی و عملکرد این دو نهاد عرضه شد شر کت داشتیم.
 
طیب نیا افزود: در حاشیه این نشستها نیز با وزرای اقتصاد و دارایی کشورهایی همچون فرانسه، سوئد، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و هلند در مورد راههای گسترش همکاریهای اقتصادی دوجانبه ملاقات و مذاکره نمودم.
 
وی در این باره تاکید کرد: خصوصا در ملاقات با وزیران اروپایی به بد عهدی امریکا در عمل به تعهدات برجام اشاره کردم و ضرورت برقراری روابط بانکی را مورد تاکید قرار دادم .
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان همچنین گفت: در حاشیه اجلاس بانک جهانی و صندوق بین المللی پول با مدیران ارشد بانک جهانی و صندوق بین المللی پول جلسات متعدد و سازنده ای داشتیم.
 
وی افزود: ما معتقدیم تحریمهای ظالمانه نمی بایست مبنای کاهش و یا قطع همکاری های این دو نهاد با ایران می شد، با این وصف، اکنون در فضای جدید پسابرجام، انتظار طبیعی ما ارتقای روابط است.
 
طیب نیا تاکید کرد: در نشست با مقامات بانک جهانی بر ضرورت ارتقای همکاری ها و آغاز تامین مالی طرحهای توسعه ای کشور تاکید کردم و در ملاقات با قائم مقام این بانک توافق شد که نقشه راه همکاریهای فنی و مشاوره ای حسب توافقات دوجانبه تکمیل و در اجرای آن تسریع گردد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان ارائه گزارش خود از شرکت در اجلاس سالانه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اعلام کرد، همچنین در جلسه با رییس صندوق بین المللی پول، پیگیری همکاری های فنی فی مابین، مورد توافق قرار گرفت.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *