رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بهره‌برداری از طرح 1.2 میلیون تنی فولاد در کیش

9:00 - 23 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۹۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مقام مسئول بنیاد مستضعفان با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول فولادسازی کاوه جنوب کیش گفت: هفته آینده فاز اول پروژه فولاد سازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن در سال به‌بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش گروه اقتصاد ، سید محمد اتابک با اشاره به بهره‌برداری از فاز اول فولادسازی کاوه جنوب کیش گفت: هفته آینده فاز اول پروژه فولاد سازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید ۱.۲ میلیون تن در سال با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به‌بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در راستای برنامه توسعه اقتصادی کشور ، پس از تحقیق و مطالعات کارشناسی دقیق و جانمایی هوشمندانه با در نظر داشتن مزایای نسبی تولید فولاد در مواردی از قبیل تامین مواد اولیه ، انرژی و نیروی انسانی ،دسترسی به منابع آب و خطوط ریلی و .... و همچنین بر اساس رسالت و ماموریت‌های بنیاد مستضعفان ی مبنی بر اشتغال زایی و محرومیت زدایی ، مجتمع فولاد کاوه جنوب (کیش) در زمینی به مساحت 170 هکتار در فاصله 22 کیلومتری شهر بندرعباس و در مجاورت خلیج فارس ایجاد شد.
 
وی ایجاد مجتمع عظیم فولاد کاوه جنوب کیش را یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان در حوزه صنایع مادر بر اساس رسالت محرومیت زدایی و اشتغال زایی در منطقه جنوب کشور معرفی کرد و افزود:‌ تولید مستمر و پایدار با بکارگیری فناوری روز، ایجاد واحدهای پائین دستی و بالا دستی فولاد خام و اشتغال زایی با به کارگیری منابع انسانی لازم و ایجاد زمینه رشد و توانمندی آنها و نقش آفرینی در محرومیت زدایی جنوب کشور از جمله اهداف اجرای این طرح بودهاست.
 
وی مهم‌ترین پروژه های تکمیل شده مجتمع فولاد جنوب کیش را ،2 واحد آهن اسفنجی به ظرفیت تجمیعی 1/856 میلیون تن در سال ، ایستگاه گاز به ظرفیت 100 هزار متر مکعب در ساعت،خط انتقال فشار قوی و پست برق 230/33 کیلو ولت، تاسیس و انتقال آب از دریا به ظرفیت روزانه 15 هزار مترمکعب ،فولادسازی فاز 1 به ظرفیت سالانه 1/2 میلیون تن اعلام کرد.
 
مدیر عامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس یادآور شد: فاز اول فولاد کاوه جنوب کیش علاوه بر شاخص‌های مدیریت جهادی از آن جهت که در دوران تحریم ظالمانه آغاز و به بهره برداری آزمایشی رسیده و منجر به کسب تجارب ارزنده ای در بخش احداث صنعت فولاد شده بسیار مایه افتخار همه دست اندرکاران صنعت است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *