صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا 10 درصد افزایش یافت

2:45 - 23 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۹۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
صادرات نفت‌خام ونزوئلا به ایالات متحده در ماه سپتامبر ١٠ درصد افزایش یافت.
به گزارش گروه اقتصاد  به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های تامسون رویترز، صادرات نفت‌خام ونزوئلا به ایالات متحده در ماه گذشته (سپتامبر) با ١٠درصد افزایش نسبت به ماه پیش از آن (اوت) به علت بالا رفتن حجم صادرات نفت‌خام ترکیبی، به ٧٨٦ هزار و ٨٣٥ بشکه در روز رسیده است.
 
بر اساس منابع آگاه شرکت‌های نفتی، شرکت دولتی نفت ونزوئلا (پی دی وی اس ای) و شرکت‌های وابسته به آن در ماه‌های اخیر، تحویل محموله های انواع نفت‌خام ترکیب شده با نفتا را کاهش داده اند و به جای آن بیشتر از نفت سبک تولید داخل و وارداتی برای تهیه نفت‌خام ترکیبی استفاده کرده اند.
 
این راهبرد منجر به افزایش صادرات نفت‌خام نوع مری (Merey) شده که نوعی نفت‌خام سنگین است که در ایالات متحده و کشورهای آسیایی، تقاضای بیشتری برای آن وجود دارد.
 
بر اساس این اطلاعات، فروش نفت‌ مری (Merey) ونزوئلا به ایالات متحده در سپتامبر به ٣١٩ هزار بشکه در روز رسیده که بیشتر از ٢ برابر حجم تحویل داده شده به این کشور در ماه پیش از آن (اوت) است.
 
این در حالیست که صادرات روزانه نفت‌خام رقیق شده (DCO) ونزوئلا که با نفتا ساخته می شود از ١٥٣ هزار و ٧٠٠ بشکه در ماه اوت به ١٠٦ هزار بشکه در ماه سپتامبر، کاهش یافته است.
 
خریداران اصلی نفت ونزوئلا در ایالات متحده در ماه گذشته، شرکت سیتگو پترولیوم، تاسیسات پالایشی به وابسته به پی دی وی اس ای با ١٤ محموله و پس از آن شرکت‌های فیلیپس ٦٦، والرو انرژی و شورون بوده اند.
 
هر چند تولید نفت‌خام ونزوئلا، عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، در سال جاری ٢٠١٦ به علت چرخه طولانی قیمت‌های پائین نفت که بر صادرات این کشور تاثیر منفی گذاشته، به میزان قابل توجهی افت کرده است، اما آمار رسمی، نشانگر بهبود مختصری در ماه سپتامبر و رسیدن سطح تولید ونزوئلا به ٢ میلیون و ٤٢٠ هزار بشکه در روز بود.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *