وزش شدید باد در اردبیل و گیلان/ بارش نخستین برف پائیزی از فردا

10:05 - 23 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۱۹۸۰
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: عصر امروز باد شدید در دو استان اردبیل و گیلان رخ می دهد.
وزش شدید باد در اردبیل و گیلان/ بارش نخستین برف پائیزی از فرداامیر سرکرده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، اظهار داشت: برای امروز در شمال کشور و استان های حاشیه خزر افزایش دمای هوا پیشبینی می شود و استان های گلستان، مازندران و بخش هایی از گیلان روز گرمی را سپری می کنند. البته از عصر امروز با ورود سامانه جدیدی به کشور در ساعات عصرگاهی شاهد وزش شدید باد در اردبیل و گیلان خواهیم بود.  
 
وی با بیان اینکه امروز پدیده خاص جوی در کشور رخ نمی دهد، افزود :برای  عصر امروز در کرمان نیز وقوع رعد و برق پیش بینی می شود.  
 
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه جدیدی از فردا در شمال کشور فعال می شود، تصریح کرد: اوج بارش های این سامانه در دو استان گیلان و مازندران است اما با توجه به اینکه این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در کشور فعال است،استان های شمال غرب و شمال شرق نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. 

به گفته وی در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان بارش ها در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. در همین حال روز شنبه برای شمال کشور با توجه به بارش رگباری باران، آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

سرکرده با اشاره به کاهش دما از روز شنبه در کشور گفت: با توجه به روند افزایشی دما در هفته ای که پشت سر گذاشتیم به تدریج در هفته جاری دمای هوا کاهش می یابد.

وی در مورد وضعیت هوای تهران  گفت: امروز پایتخت پدیده خاصی را تجربه نکرده و هوا آفتابی هست. فردا نیز در پایتخت شاهد وزش باد نسبتا شدید در تهران خواهیم بود.  
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *