خواص دارویی گریپ فروت/ رفع شکنندگی مو و جلوگیری از تشنج

0:10 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۰۶۰
دسته بندی: جامعه ، عمومی
گریپ فروت علاوه بر خاصیتش در درمان سرما خوردگی معجزه های بسیار دیگری انجام می دهد.
خواص دارویی گریپ فروت/ رفع شکنندگی مو و جلوگیری از تشنجبه گزارش گروه جامعه ،گریپ فروت، میوه ای است شبیه پرتقال، ولی درشت تر از آن و درون آن به رنگ های سفید ، صورتی و قرمز پرورش می یابد و گاه به اندازه یك طالبی بزرگ رشد می كند.میوه گریپ فروت دارای پوست زرد روشن است. قسمت هایی كه از درخت گریپ فروت مورد استفاده غذایی و پزشكی قرار می گیرد.
 
اینن میوه دارای خواص بسیاری از جمله تقویت اشتها است. گریپ فروت ، عمل هضم را آسان می نماید و جریان عصیر (شیره) معدی و ترشح كیسه صفرا را سرعت می بخشد.
 
 گریپ فروت ، دارای ویتامین «ث» است. این ویتامین در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است. این میوه به تولید قند و مواد حیاتی دستگاه بدن كمك می كند.
 
گل های گریپ فروت از نظر طبی خاصیت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم می كنند و در موقع تشنج و تب می نوشند.
 
اگر گریپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زیاد می شود و سموم از بدن خارج می كند.
 
گریپ فروت ، خون را تصفیه می كند و كلیه و كبد را پاك می کند. همچنین ضد خونریزی و بواسیر است.  میوه ای خنك است و عطش را رفع می كند.
 
 
 
گریپ فروت ، اختلال های مفصلی را درمان می كند. این میوه برای كسانی كه موهای سرشان می شكند، تجویز می شود.
 
مصرف مركبات به سبب داشتن ویتامین «ث» برای پیشگیری از سرماخوردگی توصیه می شود. گریپ فروت نیز برای سرما خوردگی خوب است و در فصل زمستان مصرف فراوانی دارد. این میوه آنتی اكسیدان و لیكوپن دارد، ولی مصرف آن به همراه برخی داروها (داروهای ضد تشنج، ضد افسردگی و بی نظمی ضربان قلب) خطرناك است. آب گریپ فروت بر آنزیمهای خاصی كه این داروها در روده و كبد تجزیه می كنند تأثیر می گذارد و سبب بروز عوارض جدی دارویی می شود.
 
البته هنوز ماده یا مواد شیمیایی كه به شكل مشخص مسئول این تداخل باشد در اب گریپ فروت شناخته نشده است. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *