جاسوس‌ها خودروی گوگل را افشا کردند

4:16 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۱۴۰
عکس‌هایی که مخفیانه از آشیانه ساخت خودروهای خودران شرکت گوگل گرفته شده است، نشان می‌دهد این شرکت به‌زودی نخستین ناوگان نیمه‌خودکار خود را به خدمت مردم آمریکا می‌فرستد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، آنا به‌نقل از Electrek نوشت: عکس‌هایی که از تشکیلات گوگل مستقر در «مانتین‌ویو» گرفته شده است، نشان می‌دهد این شرکت ده‌ها دستگاه ون کرایسلر را در پارکینگ خود تجهیز کرده است و آماده اعزام آنها به‌عنوان ناوگان حمل و نقل نیمه‌خودکار به خیابان‌هاست.

ون‌های مدل «پاسیفیکا» تولید شرکت فیات کرایسلر که در پارکینگ مانتین‌ویو دیده شده‌اند، مجهز به رادارهای روی سقف و تجهیزاتی‌ است که در سپر خودروهای خودران نصب می‌شوند. پیش از این گوگل وعده داده بود که به‌ زودی خودروهایی با فضای بیش‌تر و امکان سوار و پیاده‌شدن آسان‌تر برای مسافران تهیه و رونمایی می‌کند. اگرچه این ون‌های تازه، خودروی رویایی عاشقان تکنولوژی نیست اما می‌تواند گوگل را در جاده حذف راننده از اتوموبیل جلو بیاندازد.

خودروهای در حال تست گوگل به تازگی رکورد 2 میلیون مایل رانندگی بدون راننده را پشت سر گذاشته‌اند و این در مقابل رکورد شرکت رقیب یعنی تسلا که اکنون به 200 میلیون مایل رانندگی بدون راننده رسیده، بسیار اندک است.

گوگل از سال 2010 که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌اش توانست در مسابقه سال «دارپا»، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی، برنده شود، روی سیستم‌های هدایت خودکار خودروهای سرمایه‌گذاری و فعالیت کرده است. ون‌های تازه قرار است از یک باتری 16 کیلووات‌ساعتی ساخت یکی دیگر از شرکت‌های گوگلی استفاده کنند که به آنها بردی معادل 30 مایل (50 کیلومتر) بدون نیاز به شارژ می‌دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *