رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قیام امام حسین(ع) هرگز برای سازش نبود

10:40 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۲۳۹
شاگرد مبارز امام خمینی(ره) و از اساتید فعلی حوزه علمیه با اشاره به شبهه‌افکنی اخیر عده‌ای درباره ماهیت قیام امام حسین(ع) تأکید کرد: هرگز قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، آیت الله محمد‌باقر باقری‌ کنی از اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه و از شاگردان مبارز امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، به شبهه افکنی‌های اخیر عده‌‌ای که ماهیت قیام امام حسین(ع) را درس مذاکره نامیده‌‌اند، پاسخ گفت.

وی مهم‌ترین هدف و پیام قیام امام حسین(ع) را هدایت و نجات مردم و حتی دشمن‌ترین دشمنان خدا دانست و متذکر شد: هرگز قیام امام حسین(ع) برای سازش نبود.

آیت الله باقری‌کنی با تأکید بر اینکه اگر قیام امام حسین(ع) نبود، امروز دیگر اثری از اسلام باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و پیش از آن پیامبر گرامی‌ اسلام(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) نیز تمام توان خود را در راستای حفظ و بقای اسلام حقیقی به کار بستند و در این راه از تمامی داشته‌های خود در راه خدا گذشتند.

این عضو سابق مجلس خبرگان رهبری پیام اصلی قیام اباعبدالله(ع) را هدایت و نجات از گمراهی برای تمامی ابنای بشر عنوان کرد و یادآور شد: اگر امروز هم در سراسر دنیا هر انسان منصفی پیام امام حسین(ع) به گوشش برسد، شیفته این ذات مقدس می‌شود.

** امام خمینی هیچ‌گاه تسلیم ظلم نشد

این شاگرد مبارز امام خمینی(ره) در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم تأکید کرد: در زمان امام حسین(ع) تمام دشمنی‌ها با ایشان به‌دلیل حق‌طلبی و عدالت‌ خواهی امام حسین(ع) بود، همان‌طور که در دنیای امروز جبهه باطل تمام تلاش خود را مصروف مبارزه با اسلام ناب محمدی(ع) کرده و هرجا که بتواند از نشر و گسترش اسلام حقیقی جلوگیری می‌کند.

آیت‌الله باقری‌کنی با بیان این مطلب که «ناحق در مقابل حق یعنی هیچ، صفر و نه یک، دو  و هزار درجه پایین‌تر»، افزود: امام خمینی(ره) که مقامش پایین‌تر از امام حسین(ع) است با دست خالی ایستاد و جایی احساس نشد که می‌خواهد تسلیم شود.

وی با ابراز اینکه امام حسین(ع) و یزید دو نقطه مقابل هم هستند، متذکر شد: کسی که هیچ دینی هم نداشته باشد، یزید را  تأیید نمی‌کند. اساساً یزید همین را می‌خواست که امام حسین قیام نکند ولی ایشان (امام حسین علیه السّلام) به‌تبعیت از پیامبر(ص) هیچ‌گاه تسلیم ظلم نمی‌شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *