رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نمایی از یك عاشورای جهانی در قاب تلویزیون

9:30 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۲۴۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دوربین های رسانه ملی تاسوعا و عاشورای امسال در هر نقطه ای از كشور و حتی جهان كه خیمه عزای امام حسین (ع) برپا بود حاضر شدند.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی رسانه ملی برای انعكاس این شور حسینی كه هر سال با شكوه و عظمت بیشتری در نقاط مختلف ایران و دیگر كشور های جهان برپا می شود امسال برنامه ریزی تازه ای صورت گرفت.
 
فعال ترین گروه های ارائه كننده تصویر در این روز ها، شبكه های استانی صدا و سیما بودند كه از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین شهر كشور و از مرزهای غربی تا شرق ایران اسلامی را تحت پوشش قرار دادند و هرجا خیمه عزای امام حسین (ع) برپا بود تصویر برداران رسانه ملی از آن غافل نشدند. قاب های شبكه های تلویزیونی یك، دو ، سه ، چهار ، پنج ،خبر و شما از روز تاسوعا به طور هماهنگ و برنامه ریزی شده ،پخش تصاویر عزاداری های مردم را در شهر های مختلف ایران اسلامی آغاز كردند. امكانات فنی رسانه ملی اجازه پخش همزمان تصاویر عزاداری در چندین شهر را به استودیوهای پخش می داد و مخاطبان در هر لجظه توانستند به طور زنده از ارومیه گرفته تا چابهار و از رشت و گرگان گرفته تا خرمشهر و بوشهر ، در عزای مردم آن دیار شریك شوند .
 
 اظهار رضایت مخاطبان از این پوشش رسانه ای از روز های تاسوعا و به ویژه عاشورا باعث شد همكاران فنی و تولیدی این سازمان در تهران و مراكز استانی ، احساس كنند تلاش چند روزه شان برای هماهنگی ، تولید و ارسال این تصاویر قبول درگاه خاندان عصمت و طهارت علیهماالسلام قرار گرفته است .
 
568 ارتباط رنده تصویری دستاورد این زحمات، تنها در روز عاشورا بود كه طی آن از ندای لبیك یا حسین غیورمردان آذربایجانی گرفته تا فریاد های پرُ هیبت مردم لرستان در رثای "ابالفضل العباس(ع) " و از مویه های آهنگین مردم جنوب گرفته تا نوحه های موزون مردم یزد در عزای حسین ابن علی (ع) در قاب شبكه های تلویزیونی نقش بست.
 
شهر های مشهد ، قم و شیراز كه به واسطه وجود حرمین شریف همواره مركزی برای عرض ارادت و تسلیت به خاندان عصمت و طهارت (علیهماالسلام ) هستند این روزها مملو از جمعیت عزاداران بوده اند و تصاویر پخش شده از این شهر ها شكوه عظمت خاصی به قاب تلویزیون داده اند.
 
امسال فعال شدن دوربین های رسانه ملی اجازه نداد تا عزاداری خالصانه مردم زابل و زاهدان و كرمان،نوحه های عاشقانه و محلی مردم خطه شمال كشور ، اظهار ارادت بی تكلف كردهای عاشق ائمه اطهار (علیهما السلام) و حتی شورهای حسینی در خارج از مرزهای ایران اسلامی از نگاه مخاطبان پنهان بماند.
 
بخش های مختلف خبری صدا و سیما و همچنین برخی از شبكه ها امسال با پخش تصاویر عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نقاط مختلف جهان نشان دادند كه ندای لبیك یا حسین هر روز در جهان گسترده تر می شود و بلند تر به گوش می رسد.
 
اوج این اتفاق در ظهر روز عاشورا بود كه نماز "ظهر عاشورا"  با شكوه و جلال خاصی در قاب تلویزیون نمایش داده شد.
 
 شبكه یك سیما امسال اولین نماز پر شكوه جماعت را در ظهر عاشورا از زاهدان پخش كرد و هرچه خورشید در افق شهر های مختلف ایران اسلامی به اوج نقطه خود در آسمان می رسید ، دوربین ها و واحد های سیار صدا و سیما نیز آماده انعكاس نماز دشمن شكن ظهر عاشورا با حضور قشرهای مختلف مردم عزادار بودند و این پخش زنده در قاب های شبكه های مختلف تا هنگام عزیمت خورشید ازبارگاه ملكوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ادامه داشت و با انعكاس نماز زائران كربلای معلی به پایان رسید .
 
امسال بسیاری از شبكه ها با برقراری ارتباط با استودیوهای مختلف صدا و سیما در اطراف حرم های باصفای حضرت ابالفضل العباس(ع) و امام حسین (ع) مخاطبان خود را به زیارتی معنوی دعوت كردند و امكان عرض ارادت آنان را از طریق دوربین های تلویزیونی فراهم آوردند.
 
این ارتباط ها و پخش تصاویر در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و ویژه برنامه های تلویزیونی از حال و هوای كربلای معلی برای مخاطبان گزارش هایی را تهیه خواهند كرد.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *