رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئيس كل دادگستری گيلان به کشور ژاپن سفر کرد

10:16 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۲۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش پور رئيس كل دادگستری گيلان به همراه اعضای کارگروه احیای تالاب بین المللی انزلی به دعوت دولت ژاپن به این کشور سفر کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی دادگستری کل استان گیلان «احمد سياوش پور» رئيس كل دادگستری گيلان به همراه اعضای کارگروه احیای تالاب بین المللی بندر انزلی به دعوت دولت ژاپن به این کشور سفر کردند.
 
اعضای این هیات به منظور بازدید از طرح ها و تجارب موفق دولت ژاپن در زمینه مدیریت یکپارچه تالاب ها و به دعوت آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) به این کشور سفر نمودند.
 
طرح مدیریت و احیاء تالاب انزلی با همکاری دولت ژاپن در حال اجرا است در فاز نخست این طرح که چهار سال بطول انجامید فعالیت های اکولوژیکی ، فرهنگ سازی و آموزش ، لایروبی و ثبت گونه های گیاهی و جانواری تالاب مورد بررسی قرار گرفت . طرح هایی همچون یکپارچه سازی و توسعه مدیریت منابع آب در حوزه آبریز ، ساماندهی فاضلاب شهرهای اطراف تالاب ، ایجاد تله های رسوب گیر ، و ساماندهی رودخانه های منتهی به تالاب از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای احیای تالاب انزلی ست که در حال اجرا هستند.  
 
بازدید از طرح های اجرا شده در تالاب کوشیرو که با تالاب انزلی توافق نامه همکاری دارد از دیگر برنامه های سفر این هیات می باشد.
 
در همين راستا نماینده ارشد آژانس همکاری های بین المللی ژاپن( جایکا) با اشاره به همکاری جایکا با ایران از سال 1957 اظهار کرد: از زمان همکاری جایکا ،یکهزارو 744 نفر کارشناس در قالب تیم های مختلف به ایران اعزم شده اند.
 
وی خاطر نشان کرد: همکاری های مان با کشورها ، در زمینه هایی همچون توسعه عادلانه شهر و روستا و کمک فنی به گسترش صنایع داخلی ، توسعه پایدار کشاورزی، بهداشت ، مدیریت منابع آب و حفاظت محیط زیست انجام می شود.

ساتو با اشاره به فعالیت های این آژانس و پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی گفت: فعالیت های پایلوت مشترک در شش کمیته زیرفنی در سال دوم پروژه در شش زمینه را اجرا کردند.

وی زیر کمیته های مدیریت آبخیز، مدیریت اکولوژیک تالاب ، مدیریت پسماند، مدیرت فاضلاب ، اکوتوریسم و آموزش زیست محیطی را زیر کمیته های تشکیل شده برای اجرای پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی عنوان کرد.

در پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب بندر انزلی هردو طرف ایرانی و ژاپنی برای عملیاتی ساختن یافته ها و مطالعات ، بخشی از هزینه ها را متقبل می شوند که سهم عمده هزینه با طرف ایرانی خواهد بود و آژانس همکاری های بین المللی ژاپن نیز با آورده ای تا سقف دو میلیون دلار ، در این پروژه مشارکت می کند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *