هشدار پلیس فتا در مورد عشق‌های مجازی در اینترنت

10:36 - 24 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۳۱۶
رئیس پلیس فتا فارس در مورد عشق‌های مجازی در اینترنت هشدارداد.
هشدار پلیس فتا در مورد عشق‌های مجازی در اینترنتبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ سیدموسی حسینی با بیان اینكه یكی از روش های جدید دوست ‌یابی و ایجاد ارتباط با سایرین را استفاده از اینترنت است گفت: در این مقوله، اتاق‌های گفت و گو كه به چت روم ها معروف هستند و در سایت‌های گوناگون در دسترس همگان قرار دارند، بیشترین نقش را ایفا می‌كنند. 

وی ادامه داد: سایت ‌های قدرتمندی نظیر یاهو، گوگل، شبکه های اجتماعی موبایلی و.... مرتباً در حال ارتقاء و افزایش قدرت مانور در چت روم ها و سایت های زیر مجموعه دوست‌ یابی و همسریابی خود هستند. 

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: افزایش امكانات تصویری در این سایت ‌ها باعث شده است تا با نصب یك دوربین كوچك روی مانیتور، امكان ارتباط چهره به چهره نیز فراهم شود تا فضای ارتباطی حالتی طبیعی‌ تر به خود بگیرد. 

سرهنگ حسینی بیان كرد: این فناوری پیشرفته، انقلابی در نزدیكتر شدن افراد در سراسر دنیا به یكدیگر ایجاد كرده است، امّا این ارتباط در چت روم ها و از طریق اینترنت، نوع جدیدی از عشق‌های مجازی را ایجاد كرده كه به عشق‌های اینترنتی معروف است. 

وی دختران را قشر آسیب پذیر در این حوزه معرفی کرد و هشدار داد: در ایـن میان، دخـتران به لحـاظ احـساس خطر یا بروز حالت شرم در حضور جنس مخالف، ترجیح می‌دهند تا در دنیای مجازی و فارغ از دغدغه‌های حضور واقعی به گفت و گو بپردازند. 

رئیس پلیس فتا استان فارس تصریح كرد: دختران در این شرایط به لـحاظ غلیـان احساسات و گرایشات جدید و ناملموس در خود، علاقه کثیری به این نوع ارتباط نشان می‌دهند و به‌طور معمول از هویت‌ها و شناسه‌های غیر واقعی برای حضور و معرفی خود استفاده می‌ كنند. 

سرهنگ حسینی خاطرنشان كرد: این ارتباطات معمولاً از طریق پست الكترونیك (ایمیل) ادامه می‌یابد و پس از مدتی با ارتباطات تصویری (استفاده از وب كم) شكل تازه‌ای به خود می‌گیرد كه سرانجام به ملاقات حضوری می‌ انجامد و متأسفانه در اغلب موارد افراد با انگیزه‌های متفاوتی در این ارتباط وارد می ‌شوند كه عواقب سوء آن متوجه فرد نوجوان، به‌خصوص دختران خواهد بود. 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *