تسویه حساب پنتاگون با وزارت خارجه آمریکا با حمله به نظامیان سوری در حلب

9:18 - 25 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۳۳۰
دسته بندی: سیاست
فواد ایزدی گفت: پنتاگون از همان ابتدا با طرح آتش بسی که جان کری با روس ها امضا کرد مشکل داشت و در نهایت حمله به نظامیان سوری در حلب باعث شد که آن طرح در عمل اجرایی نشود.
تسویه حساب پنتاگون با وزارت خارجه آمریکا با حمله به نظامیان سوری در حلب
فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در خصوص حمله اخیر ارتش آمریکا به نظامیان ارتش سوریه و وجود برخی گمانه زنی ها در خصوص عدم دستورپذیری پنتاگون از سیا اظهار کرد: ذکر این نکته ضروری است که سالیان سال است آمریکایی ها با پایگاههای حلب و مختصات و وضعیت میدانی این منطقه آشنا هستند و نمی توان گفت که هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه در حلب، به علت عدم آشنایی آمریکایی ها با منطقه بوده است.

وی افزود: این فرض که آمریکایی ها به علت اشتباه در شناسایی نیروهای در حال حرکت، نظامیان ارتش سوریه را هدف قرار داده باشد فرض محالی است.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه قبل از این حمله هم در رسانه های آمریکایی مطالب متعددی در رابطه با اختلاف نظر وزات خارجه آمریکا و پنتاگون به خصوص در موضوع سوریه وجود داشته است تصریح کرد: حتی در گذشته چندین مورد سابقه درگیری میان نیروهایی که از طرف سیا کمک مالی می شوند با آنهایی که توسط پنتاگون شارژ مالی می شوند وجود داشته است.

ایزدی با بیان اینکه به نظر می رسد حمله اخیر آمریکایی ها به ارتش سوریه در حلب یک تسویه حساب میان پنتاگون با وزارت خارجه بوده است گفت: پنتاگون از همان ابتدا با طرح آتش بسی که جان کری با روس ها امضا کرد مشکل داشت و در نهایت این حمله باعث شد که آن طرح در عمل اجرایی نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع و حمله آمریکا به نظامیان سوری را نمی توان چندان به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مرتبط دانست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *